Postupně se dostáváme do fáze, kdy už si nový spalovací motor představíme jen stěží. Nová italská střela disponuje hybridním pohonem. Není na tom samozřejmě nic divného. Pokud chceme najít kompromis mezi výfukovými plyny a elektřinou, je hybrid jasná volba. Nové Ferrari přichází na svět s neuvěřitelnou dávkou síly a hlavně krásy. Itálie tak, jak ji máme rádi.
Tahle kráska s odnímatelnou střechou nám může být lehce povědomá. Jasná inspirace přichází z rodinné stáje od modelu GTB coupé. Zároveň máme ale šanci nahlédnout malinko do historie, protože kapota nese rovněž prvky legendárního stroje Ferrari 250 LM. Sporťák z roku 1963 se stal předlohou pro nejedno auto této firmy. Ani motor nám nebude zcela neznámý. Třílitrový šestiválec v hybridu je první sériově vyráběný motor tohoto typu zmíněné italské automobilky.
Design
Jak jsme si již řekli, Ferrari se tady lehce vrací k historii, ale opravdu jen okrajově. 250 LM je sice jasnou inspirací, auto je jinak ale zcela moderní a neuvěřitelně sportovní. Je velice nízké s mnoha aerodynamickými prvky, které při rychlé jízdě, a že taková nastane, rozhodně nesmíme podceňovat. Předek je stará klasika. Nízko posazená karoserie s karbonovým nárazníkem. LED světla a žlutý znak. Tento pohled je prostě ikonický.
Automobilka si nově pohrála se střechou. Jedna věc je, že bychom ji měli být schopni odejmout za 14 s, a to i během jízdy, pokud jedeme rychlostí do 45 km/h. To je dobrá zpráva pro všechny potenciální řidiče. Druhá věc nabývá designového charakteru. Přes černý pruh, který střecha od předního skla až k zadní části imituje, se line masivní lišta v barvě zbytku karoserie. Zkušenému oku by se mohlo zdát, že u této drobnosti se mohli Italové inspirovat německým rivalem Porsche. 911 tímto designovým artefaktem proslulo.
Interiér nijak závratně nevyniká od modelů, které zatím Ferrari představilo. Snad jen celkový dojem nepůsobí až tak závodně. Je vidět, že výrobci tento model koncipovali spíše pro „běžnější“ užívání, pokud to o superautech můžeme takto říct. Kabina tohohle coupé zkrátka nemá čistou závodní DNA.
Síla hybridu
Šestiválcový, třílitrový motor plug-in hybrid, twin-turbocharged, dokáže nahnat do kol až 819 koňských sil a krouticí moment 740 Nm. Dvouspojková převodovka nabízí 8 stupňů rychlosti. Z 0 na 100 se Ferrari dostane za 2,9 s, což je skutečně „rachot.“ Maximální rychlost je uvedena hodnotou 329 km/h. O ceně se zatím nikde neuvádí ani řádek. Porovnáme-li ovšem konkurenci modelu ferrari 296 GTS, můžeme cenovku odhadovat na cca 8,8 milionu korun.