Bugatti uzavírá jednu z nejvýraznějších kapitol své moderní historie. V Molsheimu byl dokončen poslední ze 40 kusů Bugatti Bolide, extrémní okruhový hypersport, který představuje nejradikálnější využití ikonického šestnáctiválce. Tímto okamžikem končí jeho dráha na závodních tratích a spolu s ní i předposlední kapitola příběhu motoru, který definoval značku po více než dvě dekády.
Závěrečný kus si osobně převzal jeho majitel přímo ve francouzské fabrice. Jde o sběratele, který vedle Bolide vlastní také Bugatti Type 35, jedno z nejúspěšnějších závodních aut meziválečné éry, a rovněž poslední vyrobený Veyron Grand Sport.
Právě na Veyron navazuje i designová specifikace Bolide. Oba vozy sdílejí unikátní dvoubarevné lakování Black Blue a Special Blue Lyonnais, doplněné interiérem v odstínu Lake Blue s masivním využitím Alcantary. Výsledek je doslova dechberoucí a okamžitě vyvolává otázku, zda některý z vlastníků přistoupí k úpravě pro silniční provoz. Britská společnost Lanzante už dokonce oznámila, že pracuje na tom, aby Bolide mohl získat registrační značky.
Poslední kroky šestnáctiválce
Ačkoliv se Bolide loučí, šestnáctiválec W16 ještě úplně nedopsal svou poslední kapitolu. Bugatti stále dokončuje výrobu modelu Mistral, vůbec posledního silničního vozu vybaveného touto ikonickou jednotkou. Produkce limitovaného roadsteru čítajícího 99 kusů začala letos v únoru a teprve po jejím ukončení se slavný W16 definitivně zapíše do historie. Do zapomnění však neupadne.
Bugatti už má připraveného nástupce, a to například zcela nový V16 vyvinutý spolu s Cosworthem, který debutuje v modelu Tourbillon, nástupci Chironu. Místo čtveřice turbodmychadel používá atmosférické plnění, má větší objem (8,4 litru) a pracuje jako součást hybridního systému, který značce pomůže splnit přísnější emisní limity.
I když jde o modernější a technologicky odvážnější řešení, pro fanoušky značky je rozloučení s W16 emoční záležitostí. Tento motor zrozený pro Veyron v roce 2005 se stal jedním z nejzásadnějších symbolů výkonu 21. století.
Verdikt
Poslední Bolide tak není jen tečkou za jedním hypersportem, ale symbolem konce jedné éry, a zároveň začátkem té nové. Bugatti se chystá vstoupit do hybridního světa ve velkém stylu. Pokud W16 znamenal technickou revoluci své doby, nový V16 má potenciál stát se její moderní obdobou. Rozhodně se máme na co těšit.


