Studio Naughty Dog, známé především díky sériím The Last of Us a Uncharted, se podle nově zveřejněné pracovní nabídky chystá výrazně využívat umělou inteligenci při tvorbě dialogů pro NPC postavy. AI by se měla poprvé zásadně uplatnit v jejich chystané hře Intergalactic: The Heretic Prophet, která slibuje odvážný odklon od všeho, co dosud studio vytvořilo.
Titul byl ohlášen v roce 2024 a okamžitě zaujal svým vizuálním zpracováním, ambiciózní hratelností a celkovým směřováním k novému sci-fi univerzu. Přestože přesné datum vydání zatím nebylo oznámeno, vývoj podle všeho probíhá naplno – Neil Druckmann, kreativní ředitel studia, dokonce dočasně ustoupil od práce na HBO adaptaci The Last of Us, aby se mohl naplno věnovat právě této nové značce.
Neil Druckmann has announced he is no longer involved with ‘The Last of Us’ TV series pic.twitter.com/nb1mAsWHH8
— Dexerto (@Dexerto) July 2, 2025
NPC postavy řízené AI? Naughty Dog mění pravidla hry
Zmíněná pracovní nabídka od společnosti Sony hledá Senior Dialogue Designera, jehož úkolem bude práce na „dialogových systémech řízených AI pro NPC“ a zároveň tvorba dialogů pro herní i filmové sekvence. I když konkrétní název projektu není uveden, prakticky jisté je, že jde právě o Intergalactic – Naughty Dog zatím neoznámil žádný jiný rozpracovaný titul.
Tento krok je pro studio poměrně zásadní změnou – v minulosti totiž vždy spoléhalo na ručně psané a precizně inscenované dialogy. S nástupem AI ale podle všeho plánují nabídnout dynamičtější konverzace, větší počet interaktivních postav a pokročilé dialogové stromy, které budou reagovat na chování hráče přirozeněji než kdy dřív.
AI jako nástroj budoucnosti – s výhradami
Zajímavé je, že studio se k využití umělé inteligence otevřeně hlásí. Neil Druckmann se už dříve podle Dexerto vyjádřil, že AI podle něj „zcela promění způsob, jakým tvoříme obsah“. Kreativní ředitel tvrdí, že AI může snížit produkční náklady a odstranit tvůrčí bariéry, což umožní vyprávět ještě ambicióznější příběhy. Zároveň ale varoval, že s umělou inteligencí přicházejí i etické výzvy, které vývojáři nemohou ignorovat.
Jak přesně se tato stále nová technologie do Intergalactic promítne, zatím nevíme. Jasné ale je, že NPC postavy se budou chovat jinak než v jakékoli předchozí hře od Naughty Dog – a že budoucnost interaktivního vyprávění se právě začíná měnit. Hry, jak je známe, postupně upadnou do zapomnění.