-1.3 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
Protext ČTKDíky Share of Voice pomáháme firmám lépe investovat do brand awareness a...

Díky Share of Voice pomáháme firmám lépe investovat do brand awareness a consideration kampaní, říká David Vurma z Acomware. Agentura k tomu využívá data od Mety, Google a TikToku

Praha 8. července 2024 (PROTEXT) – Vědět, jak přemýšlí konkurence a jak vynakládá prostředky na reklamu, je pro firmy v marketingu zásadní výhodou. Možností zprostředkovat tyto informace svým klientům nově disponuje přední česká full-service marketingová agentura Acomware. Díky přístupu k inzertním datům firem ze sociálních sítí i od reklamních platforem umí kontinuálně počítat jejich Share of Voice (SOV), sílu hlasu, tedy podíl v reklamním prostoru oproti konkurenci. Navíc díky algoritmu dokáže extrapolovat i celkové výdaje na reklamu.

„Share of Voice je zcela zásadní ve chvíli, kdy chce firma dynamicky růst, protože tehdy musí mít vyšší Share of Voice, než je její aktuální Share of Market, tedy tržní podíl. Cílem každé firmy by mělo být investovat nejen do výkonnostního marketingu, ale také do kampaní, které jsou umístěny v rámci vyšší části marketingového funnelu, tedy do kampaní zaměřených na budování povědomí a zvažování. Je vidět, že firmy, které tíhnou výhradně k performance marketingu, časem ztrácejí tempo růstu a případně podíl na trhu. Proto jsme rádi, že máme k dispozici další nástroj, který pomůže v rozhodování při investici do těchto typů kampaní,“ vysvětluje David Vurma, CEO marketingové agentury Acomware. Ta od roku 2002 pomáhá firmám dosahovat co nejlepších výsledků pomocí zvyšování prodeje, výkonnostního marketingu, kreativy, budování značky i zkvalitňování péče o zákazníky. Její služby využívají firmy napříč segmenty telco, energy či finance, obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Jde například o O2, Sconto, Astratex, Hudy, Luxor či Tescomu.

Víme, jak myslí konkurence

Pro metriku Share of Voice je zásadní určit celkový objem komunikace daného segmentu. Data pro výpočet jsou dostupná především z Ad Transparency knihoven, které musely povinně zřídit platformy jako Facebook, Google či TikTok. „Vidíme tak například, jakou na Facebooku realizovala konkurence našich klientů inzerci, včetně jejího přesného zásahu a rozložení do cílových skupin. Známe tak nejen význam dané investice ve srovnání s celkovým zásahem, ale i konkrétní kreativy a jejich publikum. Díky vlastním algoritmům pak přepočítáváme zásah na imprese a pomocí benchmarků CPM na úrovni podtypů inzerce a jejich kombinací dokážeme extrapolovat výdaje na reklamu,“ říká David Vurma.

Veškerá data pak Acomware umí zobrazit buď v rámci jednotlivých tržních kategorií, nebo na základě klíčových slov. „Můžeme tak vidět všechen obsah třeba v segmentu automotive či například vyfiltrovat inzeráty se slovem půjčka. Komponenta nám pak ukáže všechny výdaje versus počet kreativ, na koho jsou jednotlivé inzeráty cílené, koho reálně zasahují a podobně. Data mají naši klienti flexibilně dostupná v rámci Looker Studia a jejich přepočet probíhá na denní bázi,“ dodává Vurma.

Optimalizovaná inzerce

Při investování do kampaní na podporu znalosti či zvažování značky je podle expertů z Acomware zcela zásadní frekvence a celkový dosah. Při plánování tedy nestačí jen vědět, že firma například investovala do kampaně v rámci Mety či na YouTube 2 miliony korun. „Chcete vědět, jaký ony dva miliony tvoří podíl na inzerci pro danou cílovou skupinu pro zvolené období. Protože pokud konkurence vynakládá u stejné skupiny 5 milionů korun, může být investice nedostatečná. Nicméně to vždy záleží také na konkrétní pozici značky na trhu či na tom, zda je první volbou v daném segmentu a podobně. Ideální je využívat Share of Voice v kombinaci s kvalitním výzkumem značky,” říká Ondřej Smékal, šéf mediálního oddělení Acomware.

Povinnost publikovat data o inzertních kampaních mají vedle samotných inzerentů rovněž velké technologické společnosti a platformy jako Meta, Facebook, Instagram, TikTok, Google, Microsoft, YouTube či Seznam. Tuto povinnost v roce 2022 uvedla v platnost Evropská unie jako součást Aktu o digitálních službách s cílem zlepšit transparentnost a odpovědnost v oblasti online reklamy, ochraně spotřebitelů a zajištění bezpečnosti online prostoru. Po firmách vyžaduje, aby uváděly identitu zadavatele inzerce, kdo ji financuje, jakými metodami a na koho reklamu cílí, informovaly o zásahu a dosahu reklamy a poskytovaly ji k veřejnému přístupu.

O společnosti Acomware

Acomware je marketingová agentura pro oblast e-commerce a digitální marketing. Na trhu působí 20 let a pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Připravuje personalizované kampaně zákazníkům přímo na míru, vytváří obsah, který zaujme, natáčí videospoty, stará se klientům o sociální sítě a zajišťuje nákup mediálního prostoru. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista. Více na acomware.cz.

 

Zdroj: Acomware

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Brit čelí obvinění, že 13 let omamoval a znásilňoval bývalou manželku

V Anglii obvinili muže, který měl podle vyšetřování roky omamovat a znásilňovat ženu, s níž byl dříve ženatý. Případ se táhne přes více než dekádu a kromě něj čelí obvinění i další muži. Žena se rozhodla vystoupit pod svým jménem.

Enrique Iglesias a Anna Kournikova přivítali na světě čtvrté dítě

Zpěvák Enrique Iglesias a bývalá tenistka Anna Kournikova mají velký důvod k oslavě. Do jejich už tak početné domácnosti přibylo čtvrté dítě, které se narodilo 17. prosince. Do světa zprávu oznámili o pár dní později.

Gretu Thunberg zadrželi na propalestinské demonstraci v Londýně

Švédská aktivistka Greta Thunberg byla zatčena během demonstrace v centru Londýna, která měla vyjádřit podporu členům skupiny Palestine Action držícím ve vězení hladovku. O události informovala protestní iniciativa Prisoners for Palestine, která akci organizovala.

Zlato je na historickém maximu, stříbro poprvé překročilo 70 dolarů

Zlato v úterý znovu posunulo historické maximum a přiblížilo se hranici 4500 dolarů za unci. Stříbro se přidalo k růstu a poprvé v historii překročilo 70 dolarů. Investoři sázejí na drahé kovy kvůli slabšímu dolaru a napjaté geopolitické situaci.

Húsíjové a jemenská vláda se dohodli na výměně 3000 válečných zajatců

Íránem podporovaní Húsíjové a mezinárodně uznávaná jemenská vláda se dnes dohodly na výměně téměř 3000 válečných zajatců. Informovala o tom agentura AFP s odvoláním na představitele obou stran.

Izraelský prezident Herzog navštíví Austrálii po útoku v Sydney

Izraelský prezident Jicchak Herzog dnes přijal pozvání australského premiéra Anthonyho Albanese a Sionistické australské federace (ZFA) k návštěvě této oceánské země poté, co se na pláži v Sydney odehrál smrtelný útok cílící na židovskou komunitu. Informaci zveřejnil izraelský list Haarec s odvoláním na prezidentovu kancelář, datum návštěvy zatím není známé.

Při bombovém útoku na severozápadě Pákistánu zahynulo pět policistů

Při bombovém útoku na severozápadě Pákistánu zahynulo pět policistů, útočníci zasáhli jejich vozidlo. Incident se odehrál v okrese Karak v provincii Chajbar Pachtunchvá. Neznámí ozbrojenci z místa uprchli, píše agentura Reuters. Děje se tak v době, kdy násilí v pohraničním regionu sílí.

Rusko podle Kyjeva udeřilo na energetiku, vyslalo desítky raket a přes 600 dronů

Rusko v noci na dnešek podniklo rozsáhlý útok proti ukrajinské energetické infrastruktuře, vyslalo desítky raket a přes 600 dronů. Na síti Telegram to napsala ukrajinská premiérka Julija Svyrydenková. Agentura Reuters uvedla, že největší škody na energetice jsou hlášeny ze západních částí Ukrajiny. Noční údery si podle ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského, který už dříve varoval před možným zesílením ruských útoků v době nadcházejících vánočních svátků, vyžádaly nejméně tři mrtvé včetně čtyřletého dítěte.

Zaměstnanec francouzského prezidentského paláce kradl nádobí. Prodával ho na Vinted

Francouzská justice se bude zabývat případem, který otřásl Elysejským palácem. Vysoce postavený zaměstnanec prezidentské rezidence čelí obvinění z krádeží cenného nádobí. Podle vyšetřovatelů měl postupně odnášet předměty patřící k národnímu dědictví a prodávat je online.

V Texasu se zřítil letoun mexického námořnictva, nejméně pět lidí zemřelo

Malé letadlo mexického námořnictva, které přepravovalo jednoročního pacienta spolu se sedmi dalšími lidmi, se v pondělí zřítilo v americkém státě Texas. Nejméně pět lidí zahynulo, informovala dnes agentura AP s odvoláním na činitele.

USA nabízejí migrantům vánoční bonus za dobrovolný odjezd ze země

Americká vláda nabízí migrantům bez platného povolení k pobytu vánoční bonus za dobrovolný odjezd ze země. Kdo se do 31. prosince přihlásí k takzvané sebevyhošťovací proceduře, obdrží kromě bezplatné letenky také prémii ve výši 3000 dolarů (62.000 korun), informovala dnes agentura DPA s odvoláním na americké ministerstvo vnitřní bezpečnosti.

Rekordní výskyt chobotnic u Británie odráží oteplování oceánu

Rekordní počty chobotnic u jihozápadního pobřeží Anglie proměnily rok 2025 v „rok chobotnice“. Nejde jen o zajímavost pro potápěče a rybáře, ale o viditelný signál, jak teplejší moře mění rovnováhu v oceánech kolem Británie.

Japonská raketa H3 selhala při snaze vypustit navigační satelit na oběžnou dráhu

Japonská vesmírná raketa H3 dnes selhala při snaze vypustit na oběžnou dráhu navigační satelit, informovaly tiskové agentury. Podle japonské státní kosmické agentury (JAXA) selhal po startu jeden z motorů. Japonsku se tak nepodařilo vyslat na orbitu šestou z plánovaných 11 družic navigačního systému Quasi-Zenith Satellite System (QZSS). Japonská vláda uvedla, že zřídí vyšetřovací komisi, která má co nejdříve zjistit, co stálo za selháním rakety.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama