Nové BMW M2 CS pro modelový rok 2026 přináší maximální porci výkonu, precizně vyváženého podvozku a exkluzivity. S výkonem 523 koní a pohonem zadních kol jde o nejvýkonnější „zadokolku“, kterou kdy divize BMW M nabídla. Ale pozor – manuální převodovka se tentokrát nekoná.
Žádná šestistupňová manuální převodovka, která u běžného M2 tvoří polovinu prodejů. Všechny verze M2 CS (zkratka pro Competition Sport) budou výhradně s osmistupňovým automatem. Dává to smysl – CS je ostře laděná verze zaměřená na rychlost, časy na kolo a maximální efektivitu, ne na oldschoolový řidičský zážitek.
Minulá generace M2 CS ještě manuál nabízela a pro mnohé nadšence šlo o jedno z nejzábavnějších moderních sportovních aut. Novinka ale míří jiným směrem – konkrétně k efektivitě a výkonu.
523 koní, žádný pohon všech kol
Pod kapotou najdeme známý 3,0litrový řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním, tentokrát však naladěný na 523 koní a 649 Nm. To je o 50 koní více než běžné M2 a dokonce o 79 koní více než staré M2 CS.
Motor vychází z jednotky použité v BMW M3 Competition xDrive, ale je mírně zkrocený oproti 543koňové verzi v M3 CS. Možná překvapí, že BMW nepřidalo pohon všech kol, a díky tomu je M2 CS nejvýkonnější zadokolkou M divize v historii.
Dieta z karbonu
Jak se na verzi CS sluší, auto prošlo odtučňovací kúrou. Karbonová střecha, víko kufru, zrcátka, zadní difuzor – vše pro snížení hmotnosti. K tomu se přidal nový zadní spoiler typu „ducktail“, který je nejen designovým bonusem, ale má i funkční aerodynamický význam.
BMW udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji než u běžné automatické verze. Pro srovnání – M2 s manuálem zvládla tuto disciplínu za 3,9 sekundy.
Verdikt
Cena s námi otřese. BMW M2 CS 2026 vstoupí na trh na konci léta 2025 s cenovkou cca 2,8 milionu korun. Jedná se tedy nejen o nejrychlejší model v divizi, ale také o jeden nejdražších. Jedno je ale jisté. Za hodně peněz se dočkáme hodně muziky. Až se tato 523koňová bestie postaví na startovní značky, asfalt bude pořádně trpět.