Německý matador VW, který má primárně prodávat lidová auta, už se dávno svým jménem neřídí. Golf R 333 přesahuje ty nejvyšší cenové hranice. Celkově 333 kusů se vyprodalo během několika málo minut. Co se ale novým majitelům dostává do rukou? Má cenu pořizovat si VW, když na nás za podobné peníze čeká svalnaté Audi? Pojďme se na novinku R 333 podívat zblízka.
Na první pohled skutečně vozidlo světového kalibru. Dynamika a sportovní dravost z nového Golfu R 333 jenom září. Výrobci neponechalo nic náhodě a dopřáli lidem vůz, který dokáže bez nadsázky pořádně ztrestat vozovku. Designem si nezadá tento Golf s žádným ze svých sourozenců. U konkurence bychom takto skvěle postavený automobil hledali lupou. Kabina nabízí daleko více, než by se zvenku mohlo zdát. Ve Wolfsburgu odvedli dobrou práci.
Cenově bychom rozhodně narazili. Golf R 333 rozhodně není levní záležitost. Naopak, tenhle počin výrobců z firmy VW se vyšplhal vysoko přes hranici milionu korun. mohla by padnout otázka, má-li význam investovat do Golfu, když na nás na straně druhé čekají vozidla značek, jakou je třeba Audi. Jedná se pochopitelně o vkus a preference. S klidným svědomím ale můžeme říct, že model Golf R 333, který šťastné majitele v Německu vyšel na 1,8 milionu korun, za to stojí.
Design
Patrně nejatraktivnějším prvkem, hned po porci koní, je vzhled. Golf R 333, který byl k dostání pouze v Německu, se může pyšnit extrémně dynamickým předkem s LED světlomety, nízkým nárazníkem a světelnou lištou. Z boku se můžeme radovat převážně z nádherných kol. Zadní část si pro nás připravila převážně sympaticky veliký spoiler, drobné písmeno R a hlavně výfuky od mistra Akrapoviče.
Kabina si nás okamžitě získá. Černá zde přichází do kombinace s několika světelnými módy ambientního osvětlení. Výrobci krásně vyladili spojení kůže a karbonu. K dispozici pak máme jednu velikou obrazovku, která je vydělená do třech částí včetně infotainmentu a přístrojového panelu.
Motor
Pod kapotou se ukrývá již všem známý dvoulitrový čtyřválec, který dá dohromady až 333 koní a cca 420 Nm točivého momentu. Je tedy jasné, že kombinace drobnější hmotnosti a nízkého těžiště nám dohromady dává pořádnou porci zábavy.
Verdikt
Lidé mohli objednávat v předprodeji tento kousek už 2.6. Přestože je model Golf R 333 beznadějně vyprodaný, můžeme doufat, že ho někdy na silnicích uvidíme. Musíme ale pozorně koukat. Tenhle stroj předhání i svůj stín.