Britská firma povýšila svůj věhlasný motocykl Bonneville Bobber do luxusnější kategorie. Zlatá edice je mistrovské dílo, které nemá obdoby. Touto procedurou prošlo i několik dalších modelů a z Triupmhu, značky, která už je sama o sobě luxusní, se stává ještě luxusnější záležitost. Bobber, masivní motorka, byl oblečen do zářivých barev s ručně dotvářeným dekorem.
Když se řekne Bonneville, málokoho okamžitě nenapadne britská značka Triumph. Už od dob poloviny 20. století, kdy se tento tvar dostal do nečekané obliby, zásobují Angličané svět svým nejznámějším modelem. Nově ho ovšem ozdobili neskutečně precizně vyladěným dekorem. Gold Line Edition je barevná verze zajetého motocyklu, která nemá po světě konkurenci. Už tak krásný stroj byl podpořen zářivými odstíny s ručně malovanými zlatými linkami. Pokud se s touhle mašinou objevíme na ulici, nejeden člověk začne závidět. Silný motor, elegantní styl, dokonalý design.
Styl nad zlato
Při pohledu zůstává rozum stát. Je vůbec možné, že člověk vymyslel takto nadčasový tvar motorky? Nízký posed, masivní kola s výpletem, lehké minimalistické sedlo a středně vysoká řídítka. Bonneville má jednu velikou schopnost. Umí lidem dopřát pohled na obnažený motor, o který přeci jen jde. V Triumphu navíc vědí, jak se pořádné mašiny vyrábějí a je tudíž na co koukat. Ta pravá hodnota Gold Line Edition tkví ovšem v detailu. S těmi si výrobci skutečně vyhráli.
Blatníky i nádrž se zbarvily do krvavě rudé barvy a ta dává vyniknout tenkým zlatým linkám. Nádrž navíc zdobí jemný nápis Gold Line. Zlaté jméno Bobber najdeme i pod sedlem. Motorka ztratila chrom a červená se tak staví proti černé. Výsledek je opravdu fenomenální.
Výška sedla 0,69 m, rozvor 1,5 m. Díky své minimalistické DNA váží Bonneville pouhých 251 kg. To je na takto masivní stroj hmotnost, která nikterak nebrání výkonu se předvést a zároveň dovoluje jezdci pohodlné manévrování s pořádnou dávkou jistoty. Tomu napomáhají i kola o velikosti 16 palců, které byly u tohoto stroje zachovány s ikonickým výpletem.
Motor
Kapalinou chlazený parallel twin motor dokáže vyprodukovat sílu 77 koňských sil a krouticí moment 107 Nm. Když se tenhle objem 1200 cc rozezní, víme, že silnice patří nám. Kapacita nádrže 12 l, spotřeba je pak proklamována na 4,6 l na 100 km. Vcelku ideální hodnoty. Cena se pohybuje kolem 350 000 korun, což je za takto překrásný stroj směšná cena. Děkujeme Britům, že se do tohoto díla pustili.