Celkem 50.000 systémů vyrábějících elektřinu pro automobily pomocí vodíkových palivových článků je schopna za rok vyrobit nová továrna, která začala fungovat nedaleko francouzského Lyonu. Gigafactory SymphonHy je součástí projektu HyMotive, který má hodnotu jedné miliardy eur a podílejí se na něm kromě automobilek začleněných do koncernu Stellantis rovněž výrobce dílů pro automobilový průmysl Forvia a pneumatikářský gigant Stellantis.
Vyrobené články se již nyní montují do středních dodávek Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy a Opel Vivaro-e. Připravuje se rozšíření nabídky o velké dodávky s dojezdem až 500 km a dobou pro doplnění paliva kratší než 10 minut.
Navíc skupina Stellantis čerstvě potvrdila své plány na vývoj vodíkové technologie pro pick-upy značky Ram v souladu se svým cílem elektrifikovat svou nabídku, a to s dojezdem 515 km pro vozidla s maximálně 3 nápravami nebo 320 km pro vozy s více než 4 nápravami.
Tento vodíkový pohon nikterak nesníží povolené užitečné zatížení vozidla a ani tažnou kapacitu.
V plánu partnerů v projektu HyMotive je vybudování ještě druhé gigafactory, čímž se do roku 2028 zdvojnásobí celková výrobní kapacita ve Francii na 100.000 systémů ročně.
Vývojáři se navíc snaží vyvinout průlomovou technologii na podporu konkurenceschopnosti palivových článků s cílem dosáhnout do roku 2030 parity s mobilitou využívající elektrické baterie (BEV) a tradiční spalovací motory.