Už jen jedno z deseti aut, které se vloni zaregistrovalo do provozu v Norsku, bylo vždy poháněno spalovacím motorem. Vyplývá to z infografiky, kterou zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu České republiky na svých internetových stránkách. I díky tomu se už podíl elektrických vozidel (dohromady se počítají jak čisté bateriové elektromobily tak i plug-in hybridy) na celkovém vozovém parku dostal přes hranici dvaceti procent 20,8 procenta.
V tomto ohledu má Norsko obrovský náskok před celým zbytkem Evropy. Na druhé pozici je totiž Dánsko, kde je podíl pouze čtyřprocentní. Mimochodem, podíl alespoň jednoho celého procenta byl vloni jen v dvanácti evropských zemích. Třinácté Portugalsko dosáhlo v roce 2023 jen na 0,9 procenta. Česká republika je v tomto ohledu až na 23. pozici. Horší jen jen Polsko, Slovensko a Řecko.
V dalším období však evidentně hrozí, že se i tyto země dostanou v žebříčku před nás. Zatímco v Česku byl podíl elektromobilů na celkovém trhu s novými osobními auty v loňském roce 5,4 procenta, v Polsku 6,4 procenta, na Slovensku 6,1 procenta a v Řecku dokonce 11,3 procenta.
Evropský průměr podílu do provozu uvedených vozů s plně elektrickým a plug-in hybridním pohonem byl vloni 23,4 procenta. Nad ním kromě Norska, Švédska a Finska, kde je vždy podíl vyšší než padesát procent, skončilo dalších deset zemí. Poslední z nich je Spojené království.