Také v případě užitkových vozidel se spalovacím motorem platí, že těžký náklad uložený uvnitř se projeví na zvýšené spotřebě a logicky tedy i na počtu kilometrů, které lze ujet po natankování plné nádrže. Jenže takové naftové dodávky ujedou i tak bez problémů šest až osm stovek kilometrů. A tankovací zastávka trvá jen několik minut. Ztráty plynoucí z časových prodlev při doplňování energie jsou pak pro provozovatele téměř zanedbatelné.
Oproti tomu současné elektrické užitkové vozy zvládnou na jedno nabití své vysokonapěťové baterie ujet obvykle v reálném světě něco mezi dvěma a třemi sty kilometry. Pak se musí na dlouhé desítky minut připojit k nabíječce.
Výzkum leasingové společnosti Arval ve Velké Británii nyní stanovil, o kolik se dojezd dodávek s elektrickým pohonem sníží, pokud po své trase pojedou opravdu naložené.
Podle získaných dat se zatížení do poloviny povolené kapacity projevilo snížením dojezdu o sedm procent a o 11 procent, pokud byl vůz skutečně naložený na sto procent. To platí o kategorii středních dodávek, tedy například Volkswagenu ID. Buzz Cargo, Peugeot e-Expert a dalších.
V případně těch největších dodávek (Ford E Ttransit, Mercedes-Benz eSprinter….) už se zatížení projevuje citelněji. Konkrétně při naložení do poloviny povolené hmotnosti o 11 procent a při stoprocentním využití kapacity o 14 procent.
Pokud by se ještě za takové užitkové vozidlo zapojil přívěs, pak by se muselo počítat se snížením dojezdu o 24 procent pro kategorii středních dodávek a pro ty největší o 31 procent.