Miliardář Elon Musk na svém twitterovém účtu oznámil rozšíření výroby své společnosti Tesla. Hodlá totiž otevřít novou továrnu na velkokapacitní baterie v Šanghaji. Produkovat bude schopná na 10 tisíc kusů ročně, přičemž podobnou už v současnosti automobilka vlastní v Kalifornii. Do provozu ji hodlá uvést v polovině roku 2024. Informoval o tom server BBC a CNN.
Společnost Tesla sice nejvíce vydělává na prodeji svých elektrických aut, její šéf Elon Musk ovšem hodlá rozšířit také její podnikání s bateriemi a solární energií. V současnosti totiž v Kalifornii produkuje velkokapacitní baterie známé jako Megapack. Využívají se pro stabilizaci energetických sítí a pro prevenci před výpadky proudu. Výrobu ale podle serveru BBC rozšíří o novou továrnu v Šanghaji.
Ta bude stejně jako ta americká schopná ročně vyrobit na 10 tisíc velkokapacitních baterií. Takový počet se rovná 40 gigawatt hodinám uschované energie. Prodávat je Musk hodlá po celém světě. „Tesla otevírá novou továrnu na baterie v Šanghaji, aby tak doplnila produkci z Kalifornie,“ oznámil podle serveru CNN Business v neděli miliardář na svém twitterovém účtu. O jeho novém kroku jako první reportoval čínský státem vlastněný server Xinhua.
Tesla will build a factory in Shanghai to manufacture its large-scale energy-storage batteries known as the Megapack, the Chinese state news agency Xinhua reported on Sunday. https://t.co/PbB00GZQo5
— The New York Times (@nytimes) April 9, 2023
Výrobu by měla nová továrna zahájit v polovině roku 2024. Její výstavbu ale hodlá firma Tesla zahájit už v letošním roce. Čína je přitom největším producentem baterií na světě. Musk tedy využívá tamního dodavatelského řetězce pro snížení nákladů a navýšení produkce. Využít chce totiž současné rostoucí poptávky po systémech skladování energie. Ta narůstá společně s potřebou využívat udržitelnou energii.
Tesla chce v Číně rozšířit také produkci aut. Potýká se ale s klesající poptávkou
Společnost Tesla přitom už jednu továrnu v Šanghaji založila roku 2019. V současnosti je schopná produkovat na 22 tisíc aut za týden a jedná se proto o její dosud nejproduktivnější továrnu. Loni v květnu pak podle serveru Reuters oznámila, že hodlá její výrobu rozšířit, aby tak mohla její průměrnou kapacitu navýšit o 450 tisíc kusů aut. V uplynulém roce se ale firma musela potýkat s tamním propadem poptávky.
Automobilka se proto následně rozhodla cenu aut v Číně snížit, aby tak dokázala vyrobené kusy prodat. Důvodem byla stagnující čínská ekonomika spojená se zrušením dlouhodobé strategie nulového koronaviru. Prodej elektrických aut v Číně tak v prvních dvou měsících letošního roku klesl o 20,8 procenta. Stejnou dobou v předešlém roce přitom rostla o 150 procent. Čína je přitom největším trhem s auty na světě.