Synonymum pro rychlost, kvalitu a žhavý design. Alfa Romeo patří mezi světové špičky v automobilismu. Loni představila model Giulia GTA. Jedná se o limitovanou edici, která vznikla na počest roku 1965, kdy se zkratka GTA objevila poprvé. Tehdy byla závodním oddělením postavena speciální Giulia. Na oslavu 110 let existence značky se výrobci rozhodli sukces zopakovat.
Giulia Gran Turismo Alleggerita. Tento výraz bychom mohli doslovně přeložit jako „odlehčené Gran Turismo“. Na historii se krásně navazuje, pokud máme jasný cíl. Vzhledem k faktu, že od doby, kdy byla tato speciální řada postavená za startovací pásky světových šampionátů, jednalo se o jeden úspěch za druhým, výrobci se rozhodli postavit vůz se stejnými ambicemi. Nový model GTA reprezentuje tu nejvyšší možnou kvalitu, elegantní, a přitom dravě sportovní design a pochopitelně nemalou porci koní pod kapotou. Pokud se někomu poštěstí limitovanou edici pořídit, čeká ho život plný adrenalinu.
Design
Jasná výhoda oproti ostatním značkám je zajetá DNA Alfy Romeo, kterou stačí jen živit a udržovat. Právě tato italská kráska se od jiných přirozeně liší tak zásadním způsobem, že nepotřebuje ani tak drastické změny. Veškeré kouzlo designu přebírá maska chladiče, která definuje automobil jako takový. Středový trojúhelník se znakem AR je vklíněn mezi ostrý, sportovní nárazník. Ten pracuje převážně jako krotitel vzduchového odporu. Nádherné LED světlomety, které se protáhly až do bočních stran, dosti připomínají tvar sourozenců od BMW.
Obecně nás odrovnají detaily, kterými výrobci doslova model GTA naplnili. Například 20palcová kola, lehoučké kované disky, naznačují, že o váhu navíc nemusíme mít starost. Díky ergonomii a skvěle řešeným materiálům je nový model Giulia GTA lehčí o 100 kg. Zadní strana se předvádí ve skutečně slavnostním světle. Nádherné světlomety, karbonové křídlo a nárazník, který navíc tvoří skvělý podklad pro výfukový systém Akrapovič s karbonovými koncovkami.
Kabina rozhodně nepřekypuje luxusem. Namísto něho dostaneme poctivou nálož karbonu a závodních tvarů. Skořepinová sedadla se sportovním pásáním nejdou to jediné, co symbolizuje nespoutanou jízdu. Při pohledu na palubní desku pochopíme, o co přesně výrobcům šlo.
Motor
Pod kapotou najdeme skutečně vyladěný kus stroje. 2,9litrový šestiválec, který umí nabídnout k dravé jízdě až 540 nespoutaných koní. Až tady začíná zábava.
Verdikt
Alfa Romeo dokázala světu, že limitované edice z její výroby rozhodně netrpí nedostatkem sebevědomí. Giulia GTA reprezentuje to nejlepší, čím se Italové mohli pochlubit.