Zakladatel společnosti Oculus, Palmer Luckey, sestrojil náhlavní soupravu pro virtuální realitu, která zabije uživatele pomocí výbušných náloží, pokud ve hře, kterou hraje, zemře. Informoval o tom server Ars Technica.
Myšlenka, že smrt ve videohře nebo simulaci může způsobit vaši smrt v reálném životě, je běžným tropem. V posledních desetiletích se objevila v desítkách fiktivních děl. Pojetí této časté zápletky realizoval Luckey prostřednictvím tří výbušných náloží umístěné nad čelem, které mohou „okamžitě zničit mozek uživatele“.
„Myšlenka propojení vašeho skutečného života s virtuálním avatarem mě odjakživa fascinovala – okamžitě zvyšujete sázky na maximální úroveň a nutíte lidi zásadně přehodnotit způsob, jakým komunikují s virtuálním světem a hráči v něm,“ napsal Luckey v příspěvku na svém osobním blogu, kde popisuje svůj nový prototyp.
Oculus co-founder makes a VR headset that can literally kill you https://t.co/leJVCdYS9n by @KyleOrl
— Ars Technica (@arstechnica) November 7, 2022
Sword Art Online
Luckey spojuje svůj výtvor se Sword Art Online (SAO), sérií japonských románů, která se také stala podnětem anime a her. V této fikci uvízne 6. listopadu 2022 tisíce hráčů SAO ve svých náhlavních soupravách NerveGear. Hrozí jim smrt, pokud ve hře zemřou, nebo pokud se pokusí náhlavní soupravu sundat či s ní manipulovat. Luckey naštěstí uvádí, že jeho headset je v tuto chvíli jen umění a „podnětná připomínka neprobádaných cest v herním designu“.
V roce 2012, kdy se na Kickstarteru objevil první prototyp Oculus Rift, se právě vysílalo anime Sword Art Online. To podle Luckeyho „přispělo k obrovskému nadšení otaku pro Oculus, zejména v Japonsku, které se rychle stalo naším druhým největším trhem.“ Luckey dále napsal, že se mu v průběhu roku ozvaly „doslova tisíce“ fanoušků kvůli Sword Art Online s otázkou: „Kdy uděláte NerveGear skutečný?“
Luckey uvedl, že tři výbušné nálože, které použil, obvykle používá pro jiný projekt. Neupřesnil pro který, ale Luckey je také zakladatelem společnosti Anduril, zbrojního dodavatele, takže si lze lehce domyslet, odkud se inspiroval.
„Mám plány na mechanismus proti sabotáži, který stejně jako NerveGear znemožní odstranění nebo zničení náhlavní soupravy,“ uvedl. „I tak ale existuje obrovské množství různých selhání, která by mohla nastat a uživatele v nesprávný okamžik zabít. To je důvod, proč jsem se zatím nedopracoval k tomu, abych headset sám skutečně použil.“