Šanghaj 17. května 2025 (PROTEXT/PRNewswire) – Společnost Haier Group s hrdostí oznamuje své umístění na 54. místě v žebříčku nejhodnotnějších globálních značek Kantar BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands za rok 2025 s hodnotou značky 47,6 miliardy USD, což představuje působivý meziroční nárůst o 47,1 %. Tento úspěch svědčí nejen o trvalé dynamice značky Haier, ale také posiluje její vedoucí postavení jako jediné značky ekosystému internetu věcí (IoT), která se v tomto globálním žebříčku umístila sedm let po sobě.
Žebříček Kantar BrandZ, považovaný za jeden z nejvýznamnějších světových žebříčků hodnocení značek, kombinuje důslednou finanční analýzu s hloubkovými znalostmi spotřebitelů na 54 trzích. Celková hodnota značek z letošního žebříčku Global Top 100 dosáhla rekordních 10,7 bilionu USD, což odráží 29% meziroční nárůst. V rámci oceněných značek odráží soustavný vzestup společnosti Haier její strategii postavenou na ekosystému a inovace zaměřené na uživatele na globálním trhu.
V žebříčku pro rok 2025 si již čtvrtý rok po sobě udržel první místo Apple s hodnotou značky ve výši 1,3 bilionu USD. V první pětce pak následují společnosti Google, Microsoft, Amazon a NVIDIA. Čínské značky za posledních 20 let zdvojnásobily svou hodnotu a s aktuálními 6 % celkové hodnoty značek v žebříčku Global Top 100 vykazují dlouhodobou trajektorii růstu.
Setrvalý vzestup značky Haier v žebříčku Kantar BrandZ Global Top 100 odráží rostoucí sílu a přizpůsobivost její strategie ekosystémové značky, kterou definují tři hlavní pilíře: ekosystém chytrého bydlení (Smart Living Ecosystem), komplexní ekosystém zdravotnictví (Comprehensive Health Industry Ecosystem) a ekosystém digitální ekonomiky (Digital Economy Industry Ecosystem). V éře IoT překročila společnost Haier hranice tradiční výroby produktů a vytvořila propojené ekosystémy, jejichž podobu určuje zapojení uživatelů a inteligentní integrace.
V oblasti inteligentního bydlení se značka Haier Smart posunula od tradičních spotřebičů k inteligentnímu, propojenému bydlení s cílem stát se nejhodnotnější značkou domácích ekosystémů na světě. V oblasti komplexní péče o zdraví vybudovala společnost Haier komplexní zdravotnický ekosystém zahrnující přírodní vědy, klinickou medicínu a biotechnologie. Díky rychlé expanzi v posledních pěti letech se společnost stala národním lídrem v oblasti zdravotnictví. A konečně, ekosystém digitální ekonomiky společnosti Haier, který využívá průmyslovou internetovou platformu COSMOPlat, přináší nové nástroje pro zvýšení produktivity a umožňuje udržitelnou transformaci napříč průmyslovými odvětvími.
„V uplynulých 20 letech jsme byli svědky vzestupů i pádů značek. Společnost Haier prošla skutečnou evolucí z lokální značky ve městě Čching-tao přes čínskou a globální značku až po dnešní fázi značky ekosystémové. V současnosti je tak pevně zavedená jako vynikající lokalizovaná značka světové úrovně,“ uvedla generální ředitelka společnosti Kantar Greater China a globální předsedkyně společnosti Kantar BrandZ Doreen Wangová.
Sedmileté setrvání společnosti Haier v žebříčku BrandZ Global Top 100 je nejen odrazem trvalé síly její značky, ale také důkazem rostoucí role Číny při utváření budoucnosti globální tvorby hodnot.
V ovzduší pokračující transformace globálních průmyslových odvětví nástupem umělé inteligence vyhlásila společnost Haier rok 2025 za svůj první rok plného zavedení aplikací umělé inteligence. Integrací AI do všech aspektů své činnosti buduje Haier výkonné soukolí produktivity a inovací, které stimuluje další rozvoj ekosystémů ve třech pilířích její strategie.
Společnost Haier zůstává věrná své vizi zaměření na zákazníka a snaží se v éře AI maximalizovat hodnotu pro člověka. Jak poznamenal předseda představenstva a generální ředitel společnosti Haier Group Zhou Yunjie, nároky dnešních uživatelů se vyvíjejí od pasivního přijímání k aktivnímu spoluvytváření. Právě tento poznatek vede značku Haier k radikálnímu přehodnocení interakce zařízení s uživateli. O dosažení této transformace usiluje odvážnou proměnou interakcí s uživateli prostřednictvím inteligentní spolupráce. „Buď se budeme vyvíjet společně s AI, nebo zaostaneme,“ zdůraznil Zhou. V duchu této myšlenky začleňuje společnost Haier umělou inteligenci do všech scénářů, aby tak podpořila lidské uživatele v utváření budoucnosti, kde se technologie přizpůsobí člověku.
V rámci ekosystému inteligentního bydlení vyvinula společnost Haier UhomeGPT – vlastní základní model se třemi klíčovými schopnostmi: porozuměním, vnímáním a vitalitou. Vývojem řešení pro kuchyně propojených s umělou inteligencí, která integrují chladničky, trouby a další spotřebiče, mění značka Haier pravidla každodenního života. V oblasti ekosystému digitální ekonomiky pak platforma COSMOPlat nezávisle vyvinula lehký průmyslový velký model (LM) CosmoGPT, který podporuje funkce, jako jsou inteligentní otázky a odpovědi, generování kódu a rozhodování.
Setrvalý vzestup společnosti Haier v žebříčku Kantar BrandZ Top 100 je odrazem jak síly její značky, tak i rostoucího vlivu čínských značek na globální scéně. Prostřednictvím své strategie ekosystémové značky a kontinuální transformace na bázi umělé inteligence nastavuje společnost Haier nové měřítko pro inovace v éře inteligentní konektivity.
Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2689237/photo1.jpg
KONTAKT: huangwenlei@haier.com