Už více než rok nabízí společnost Smart, která ve světě proslula malými vozy do měst, model Smart #1. Ten by mohl značku konečně povznést. Smart nikdy nepatřil mezi ty nejvýraznější bojovníky na trhu. Stal se sice ikonou malých aut do městských uliček, prodejnost ovšem nebyla tak vysoká. Zdálo by se, že si Mercedes-Benz uvedení na trh špatně načasoval. Nyní přišel debut modelu Smart #1.
Zapomeňme na drobné vozidlo do města. Smart #1 je plně elektrické SUV, které má za úkol dvě podstatné věci. Musí zachránit značku, která se potácí na hraně, a proto musí konkurovat těm nejsilnějším matadorům na trhu. Mercedes-Benz se spojil se značkou Geely. Ano, s tou samou značkou, která si pod svoje křídla vzala například automobilku Volvo. Díky této spolupráci vznikl model Smart #1. SUV, které musí odolat tlakům ze strany gigantů jako Kia, Peugeot, nebo třeba VW.
Zvenku se jedná o vcelku vydařené SUV, které na první pohled hlásá, že je elektrické. V kabině zase najdeme decentní a vkusný interiér, který rozhodně nikoho neurazí. Výrobci zapracovali i na dojezdu. Doba nabíjení se pořádně zredukovala. Pojďme se podívat na vůz, který má spasit značku Smart.
Design
Vzhled nového Smart #1 může budit vášně. Pravdou ale zůstává, že obdobný nikde nenajdeme. Na první pohled je jasné, že se jedná o elektromobil. Přední část dává na odiv jednoduchou masku, přes kterou se rozprostírají LED světlomety. Nárazník zde slouží převážně k odvodu vzduchu. Z boku nás zaujmou dvě věci. Tou první budou zapuštěné kliky. Skvělý doplněk. Další je střecha, která se razantně svažuje v zadní části. Tam automobilka použila stejný tvar světlometů jako v přední části. Celkově se jedná o velice vydařený exteriér.
Kabina si nás získá především volbou materiálů. Středový sloupek se výrazně zvýšil a plynule na něj navazuje veliká obrazovka infotainmentu. Oproti té se dost zmenšil přístrojový panel. Díky tomu na něj ale pohodlně uvidíme, ať si nastavíme sedačku, jak chceme. Místa jsou pohodlná a z prémiových materiálů.
Dojezd
Smart #1 zaručuje dojezd u své základní verze cca 439 km. To je slušný výsledek. Silnější stroje pak dokážou kolem 400 km. Nabíjení na stanicích, pokud seženeme výkonný wallbox, se ustálilo na 30 min. Skvělé.
Verdikt
Zatím to vypadá, že Smart nevykročil do nové éry levou nohou. Přejeme modelu Smart #1 mnoho úspěchů.