Na oficiálním e-shopu Reeboku došlo k chybě, která způsobila, že se ceny v eurech zobrazovaly jako částky v korunách. Boty za tisícovku tak rázem stály třeba 80 Kč. Češi začali hromadně nakupovat a sdílet své „úlovky“ na sociálních sítích.
Zboží mizelo z virtuálních regálů, lidé si dělali legraci, že „celý národ chodí v Reeboku“. Objevily se i nákupní košíky s desítkami párů bot. Reebok ale mlčí a z webu zmizela česká měna. A podle odborníků zákazníci nejspíš ostrouhají.
Právo je na straně Reeboku
Podle právních expertů kupní smlouva vzniká až potvrzením objednávky. Bez něj má obchodník právo nákup zrušit. Navíc šlo o zjevnou chybu, kterou zákazníci podle zákona měli poznat – boty za 70 korun místo tisícovky nepůsobí jako běžná sleva.
Firma tak může objednávky jednoduše stornovat a peníze vrátit. Podle zákona na to má 14 dnů. Obchodní podmínky Reeboku tuto praxi výslovně umožňují.
Vzniklý chaos Reeboku paradoxně pomohl
Chyba sice firmu zaskočila, ale podle některých odborníků jí udělala lepší reklamu než většina marketingových kampaní. Internet se zaplavil vtípky a memy. Někteří spekulovali, že šlo o záměr. Technická realita je ale spíš nudná – chyba v databázi nebo lidské pochybení.
Lidé chtějí zboží, někteří zkouší bojovat
Spotřebitelské organizace připouštějí, že kdo jednal v dobré víře, mohl mít právní nárok na dodání. Jenže u takto extrémních cen to vypadá spíš na omyl. dTest zároveň upozornil, že zdržení Reeboku mohlo být matoucí a může vzbudit podezření na klamavou praktiku.
Vtipy, koláže a „dědictví z USA“
Češi si mezitím situaci vyložili po svém. Satirik TMBK vytvořil sérii koláží, včetně scény z filmu Pelíšky. Uživatelé sociálních sítí parodovali bazarové inzeráty a navrhovali přeplněné dálnice plné kamionů s levnými teniskami. Nechyběla ani firma Bonami, která ironicky nabízela botníky.
A co dál?
Reebok zatím situaci oficiálně nekomentoval. Zákaznická podpora jen rozesílá oznámení o rušení objednávek. Zda někdo své boty opravdu dostane, zůstává otevřené. Ale jisté je, že víkendové „slevy“ se do českého internetu zapsaly tučným písmem.