Jedna z nejznámějších značek sportovních automobilů se pochlubila modelem, který v sobě kombinuje výkon a praktičnost. Panamera si zachovává typický design přední části. Na první pohled nás ale zaujme zadními dveřmi. Z toho vyplývá, že se do sportovního žihadla vejde více lidí a bude se jim lépe nastupovat. Cena se pohybuje v poměrně vysokých částkách i za základní výbavu.
Model Panamera se zavděčí všem, kteří vyžadují od sportovních vozů praktičnost a maximální důraz na výkon. Právě zde nastupuje na scénu Porsche Panamera. Automobilka představuje svůj nový počin slovy: „Panamera je tu pro ty, kteří využívají svobodu, aby následovali své instinkty. Pro ty, kteří tu jsou pro to, aby jezdili, ne se přepravovali z místa na místo.“ Porsche chce zkrátka říct, že hlavně design cílí na naše emoce a pocity. V modelu Panamera se budeme cítit nad věcí a extrémně pohodlně.
Cena, jak jsme si už řekli, mnohé překvapí. Sportovní auta nebývají levná, a to ani v základní výbavě. Porsche Panamera pochopitelně není výjimkou. Na pořízení této střely si budeme muset připravit až 2,78 milionu korun. Pokud budeme toužit po vyšší výbavě nebo nadstandardních prvcích, peníze zmizí z účtu velice rychle. Jen pro představu, 21palcová kola Turbo design nás vyjdou na 110 000 korun. Pojďme se tedy podívat, co si pro nás Porsche nachystalo.
Design
Přední část se striktně drží zajetého designu. Ikonická světa se rozdělila do čtyř oddělených LED bodů. Uprostřed se vyjímá drobný znak automobilky. Po stranách si všimneme nádherných kol. Porsche to s návrhy disků prostě umí. Velikost až 21 palců, vzhled typický pro rychlá auta. Zadní část převádí jeden široký rudý světlomet a také nárazník, který nechává vyniknout čtyřem masivním koncovkám výfuku.
Kabina nás nepřestane dlouhou dobu nudit. Moderní technologie se zde snoubí s klasikou v podobě dřevěného dekoru nebo třeba klasických hodin uprostřed palubní desky. Na své si přijde i posádka zadních dvou sedadel. Ta má k dispozici samostatné ovládání všech potřebných funkcí.
Motorizace
Světe div se, Porsche Panamera přijíždí i v hybridní podobě. Oproti klasickému šestiválci, který nabízí výkon 353 koní a točivý moment 500 Nm, může dodat výkon až 519 koní a točivý moment 770 Nm. Tady končí legrace. Tohle auto za to umí pekelně vzít.
Verdikt
Porsche Panamera si rozhodně zaslouží obdiv. Tenhle sporťák se na trhu rozhodně neztratí.