Již koncem tohoto měsíce se budeme moci těšit z nejnovějšího modelu od značky VW. Touareg přichází na trh a je na co koukat. Firma z Wolfsburgu promítla do svého stroje naprosto vše, co se doposud naučila. Od dokonale vyladěného designu až po fantastický výkon. Toto SUV nebude pro všechny. Mnohé pochopitelně odradí cena.
Už delší domu všichni netrpělivě čekají, až se dostane nový model Touareg do předprodeje. Výrobci si pro nás přichystali zcela ojedinělý design, nové detaily a pořádnou porci svalnatých koní. Zároveň se automobilka chlubí skvěle vychytanou konektivitou. Máme možnost proměnit své jízdy ve skutečný zážitek. Udiví nás nejen exteriér, který prošel tvrdou modernizací, ale také kabina. Ta si pro nás připravila vedle kvalitního zpracování také velkou kapacitu.
Cenově se budeme pochopitelně pohybovat v docela jiných číslech. Už dávno neplatí heslo, že VW je lidové auto. Na tento fakt si už převážná část zákazníků zvykla. Na co si ale budeme muset zvykat trochu déle je cena přes 1,5 milionu korun v základu. Do VW budeme muset přijít s alespoň 1,65 milionu korun na účtu. Pak si budeme moci pořídit základ. Pokud budeme chtít spolehlivý hybrid, náš výdaj se zvýší o 600 000 korun. To už jsou hodnoty, které zamávají s rodinným rozpočtem. Pojďme se tedy podávat, zdali za to Touareg stojí.
Design
Na vzhled si pochopitelně nemůžeme stěžovat. Výrobci dobře věděli, že změna musí přijít hlavně v přední části. Dostáváme tak gril s masivní mříží, ve které najdeme i světelnou lištu. LED světlomety HD-Matrix jsou vysoce výkonné a skvěle prostorově vyřešené. Zadní část se může chlubit jedním rudým světlometem přes celou šířku vozu a obřím nárazníkem. Kabina nás odrovná převážně volbou materiálů a kvalitou zpracování. Čím dál více se VW posouvá do stylu Audi.
Technologie
U tohoto SUV si budeme moci vychutnat otevírání dveří bez klíčů a jejich elektrické dovírání. Během jízdy budeme rádi za stabilizaci naklánění, nebo vzduchové pérování. Za auto budeme moci připojit až 3,5 tuny nákladu. Vyjíždění z nepřehledných vozovek nám usnadní asistent pro sledování dopravy v přímém směru.
Motorizace
Touareg dostane pod kapotu třílitrový V6 motor. Výsledek by tak měl dosahovat hodnoty až 340 koní. Diesel pak umí nabídnout až 228 koní, nebo 282 koní. Hybridní dá dohromady až 375 koní. Konečně nejtvrdší varianta R-Line. Tahle paráda poskytne neuvěřitelných 456 koní.
Verdikt
Pokud se nám zadaří a Touareg se nám dostane do garáže, čekají nás bezstarostné roky plné zážitků z jízdy.