Fantazie nezná mezí, a tak ani ve VW nelenili a podnikli odvážný pokus, který se vyplatil. Zkřížili upadající coupé s dominantním SUV. Výsledek Taigo předčil mnohá očekávání a jasně ukázal, kdo je v této kategorii králem. Za přijatelnou cenu dostaneme ovšem průměrný výkon. Za vyšší si pořádně připlatíme, s čímž se ale dalo počítat. Koncern ví, jak se ocenit.
Přichází zajímavá doba. Doba, která už nepřeje dvoudveřovému stylu Coupé s prodlouženými zády, ale naopak velice vyzdvihuje mohutná rodinná SUV. Jakákoli forma kompromisu byla spíše raritní, a tak VW zaplnil díru na trhu. Představil světu zbrusu nový model Taigo, který tyto dva, na první pohled neslučitelné styly, kombinuje. Dostaneme tak ne příliš vysoké SUV, které ale disponuje pořádnou délkou a tím pádem i pohodlím. Ať chceme, nebo ne, musíme prostě přiznat, že tohle auto má charakter.
Design
Vzhled nového modelu se nese ve stejném duchu, jako zbytek zajeté německé výroby. Všechno je nanejvýš precizně rozpoloženo a logicky rozestavěno. V tomto ohledu je VW stále ještě vysoce konzervativní značkou.
Přední části dominují dva LED Matrix světlomety IQ.Light, které jsou protaženy znatelnou délkou do stran. Jsou navíc spojeny světelnou lištou, která přetíná krásný znak VW. Nárazník evokuje silně sportovní pocit. Předek celkově není nijak přerostlý, v kabině nám tedy nebude nic bránit ve výhledu, což je občas u SUV problém.
U varianty R-Line máme navíc volbu Black Style. Černé doplňky kolem nárazníku i boku auta, a navíc 18palcová kola, která působí naprosto fenomenálním dojmem. Výbavu Style si můžeme obohatit kontrastem Roof Pack. Černá střecha, zatmavená okna, a to i zadní. U varianty R-Line je Roof Pack již v základu. Zadní část se může chlubit dokonale zpracovanými světlomety ve třech liniích a skvěle pasujícími koncovkami výfuků. Skvělá práce.
Interiér je přesně takový, jaký jsme si přáli. Skvěle vyladěný do posledního detailu. Přístrojový displej s úhlopříčkou 20,3 cm je dokonale ostrý a přehledný. Součástí je pochopitelně ambient podsvícení. Volitelně pak můžeme v autě mít designový paket Vision Green. Ten se táhne přes celou palubní desku až k podloží řadící páky.
Zavazadlový prostor nabízí objem až 440 l. To je sice na SUV málo, toto ovšem není plnokrevný rodinný tahoun. Nabízí ale variabilní podlahu kufru, což oceníme při převážení těžších věcí.
Motor a výkon
Žádné hybridní ani elektrické varianty. V základu dostaneme 1litrový tříválec s výkonem 70 kW. S tím moc parády nenaděláme, a to ani s 1litrovým sourozencem se silou 110 koní. 1,5litrový mazlík s výkonem 110 kW, takže silou 150 koní, už je daleko více přijatelný.
Verdikt
Za nás je VW Taigo skvěle vymyšlený stroj, který by si možná zasloužil trochu toho výkonu navíc. Jinak se tu ovšem bavíme o silné praktické stránce i té designové.