Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Nová verze technologie DLSS od společnosti Nvidia odhalena

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Společnost Nvidia prozradila podrobnosti o své nové technologii DLSS 2.3 a odhalila nástroj pro porovnávání herních snímků s názvem ICAT. Nové detaily zahrnují srovnání s široce používanou metodou „Spatial Upscaling“, která je již nějakou dobu k dispozici.

    ICAT, což je zkratka pro „Image Comparison And Analysis“, je velmi jednoduchý program, který umožňuje prohlížet vedle sebe hromadu herních snímků obrazovky a dokonce i nahraných videí. Dokáže plynule posouvat jednotlivé scény a přibližovat nebo oddalovat všechny snímky nebo videa současně.

    Ve videu zveřejněném společností NVIDIA vystupuje viceprezident společnost Bryan Catanzaro, který hovoří o tom, jak je technologie DLSS 2.3 srovnatelná s jinými metodami prostorového upscalingu včetně FSR společnosti AMD. Nvidia má ale výhodu díky svým technologiím AI Tensor Core, takže DLSS je nakonec lepší metodou.

    Společnost NVIDIA zdůraznila, že zatímco DLSS 2.3 je lepší než kdykoli předtím, její sada ovladačů NVIDIA obsahuje také vlastní technologii prostorového (spatial) upscalingu, která produkuje lepší kvalitu obrazu než široce používané metody upscalingu, jako jsou Lanczos a FSR.

    Společnost poskytla porovnávání výkonu i kvality obrazu DLSS s různými technikami Spatial Upscaling. Ve videu ale není uvedeno, která konkrétní metoda prostorového upscalingu je použita (Lanczos nebo FSR od AMD). DLSS v režimu výkonu poskytuje vyšší výkon za cenu mírné ztráty kvality, zatímco režim kvality poskytuje vyšší kvalitu při podobném nebo mírně vyšším výkonu.

    Jaký je vlastně rozdíl mezi DLSS a Spatial Upscaling?

    Technologie prostorového (spatial) upscalingu, jako je AMD FSR, upravují každý ze snímků pomocí pevně stanoveného algoritmu a nevyžadují ke svému běhu speciální GPU.

    Naproti tomu DLSS je technika temporálního (temporal) upscalingu, která porovnává více snímků a zohledňuje, jak se věci ve videoherní scéně pohybují, a to vše zpracovává pomocí neuronové sítě. Ta běží výhradně na jádrech Tensor, které najdete pouze v GPU Nvidia RTX.

    Společnost také oznámila, že její technologii Image Scaling učiní open-source a multiplatformní pro integraci do širšího spektra her. To znamená, že by mohla být použita i s grafickými procesory AMD a Intel.

    Nvidia Image Scaling je funkce, která je v ovladačích grafiky Nvidia zapečetěna již několik let. Můžete ji zapnout prostřednictvím ovládacího panelu Nvidia. Tato funkce nabízí alternativu k funkci DLSS pro hráče bez karet RTX a ve hrách, které nenabízejí podporu DLSS. Ačkoli se DLSS zcela nevyrovná, toto řešení nevyžaduje podporu konkrétní hry, a bude tedy fungovat všude.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Microsoft Teams

    Microsoft uvádí Teams Essentials: Samostatná verze Teams určená pro malé firmy

    Společnost Microsoft dnes oznámila uvedení Microsoft Teams Essentials, verzi služby Microsoft Teams určené speciálně pro malé a střední podniky. Teams Essentials poskytuje malým firmám profesionální a cenově dostupné řešení pro schůzky, které podporuje spolupráci, spojení a produktivitu v hybridním pracovním prostředí.
    Sonos Sub třetí generace

    Sonos možná brzy představí menší a cenově dostupnější subwoofer Sub Mini

    Známý výrobce chytrých reproduktorů Sonos pracuje na novém produktu s názvem "Sub Mini", což je v podstatě zmenšená verze samostatného subwooferu Sonos Sub. Očekává se, že zařízení bude nejen cenově dostupnější, ale také se vejde na více míst.
    AirPower

    Apple pracuje na technologii, díky které by se mohla všechna zařízení nabíjet navzájem

    Podle nové zprávy agentury Bloomberg vyvíjí společnost Apple nabíječku, která dokáže nabíjet až tři zařízení najednou a technologii bezdrátového nabíjení na krátkou i dlouhou vzdálenost. Apple má představu o budoucnosti, kde se všechna zařízení "budou moci nabíjet navzájem".
    Apple chystá headset pro rozšířenou realitu

    Apple chystá headset pro rozšířenou realitu. Bude stejně výkonný jako Mac

    Už déle se ví, že Apple plánuje vydat svůj vlastní headset pro rozšířenou realitu. Nevědělo se ale, kdy přijde a jak výkonný bude. To se ale nedávno změnilo, když známý analytik Ming-Chi Kuo ze společnosti TFI Asset Management uvedl nové informace pro investory.
    Spotify ruší oblíbenou funkci pro řidiče

    Spotify ruší oblíbenou funkci pro řidiče

    Společnost Spotify oznámila, že končí s funkcí Car View. Ta byla představena na začátku roku 2019 jako způsob, jak méně rozptylovat řidiče.
    Spotify

    Spotify testuje nový způsob, jak objevovat hudbu

    Spotify testuje novou funkci s názvem Discover, která umožňuje uživatelům procházet videoklipy s možností přeskakování a lajkování podobně jako na TikToku.
    Reklama
    Reklama
    Reklama