Čínská společnost Nio představila čtvrtou generaci svých stanic pro výměnu vysokonapěťových akumulátorů v elektromobilech.
Oproti předcházejícím verzím jsou tyto stanice výrazně rychlejší a navíc plně automatické. Jednu baterii je možné vyměnit již za 144 sekund, tedy a méně než dvě a půl minuty. Navíc celý proces je plně automatizován, řidič ani nemusí být přítomen ve voze. Do patřičné pozice se auto navede díky lidarům a dalším čidlům.
Nová stanice je také větší než ty dřívější a pojme celkem 23 bateriových sad. Ty můžou mít kapacitu buď 75, 100 nebo 150 kWh.
Stanice můžou využívat vozy značky Nio, Nio Onvo a dále modely partnerských značek, které se do projektu zapojily. Tedy od Changan Automobile a Geely Holding.
Současně Nio pokračuje i ve vývoji ultrarychlých dobíjecích stanic. Nyní představila nový typ kapalinou chlazeného stojanu s výkonem 640 kW. Díky tomu lze i největší používané baterie v elektromobilech dobít z úrovně 10 na 80 procent během pouhých dvanácti minut.