Streamovací gigant Netflix nechal krizi z post-pandemického období daleko za sebou a jeho nový obchodní model funguje. Ve druhém čtvrtletí podle serveru Business Insider vykázal rekordní zisky a tržby. Společnost sází na živé sportovní přenosy, televizní vysílání a na rozšiřující se reklamní byznys, píše web Yahoo! Finance.
Tržby Netflixu ve druhém letošním čtvrtletí vzrostly o 15,9 procenta na 11,08 miliardy dolarů, zatímco zisk vzrostl o 47 procent na 7,19 dolaru na akcii. Analytici přitom očekávali čtvrtletní tržby ve výši 11,06 miliardy dolarů a zisk 7,09 dolaru na akcii.
Netflix notches a record quarter and signals more growth ahead https://t.co/PKSuMnvssq
— Insider Tech (@TechInsider) July 17, 2025
Netflix také zvýšil svou prognózu tržeb pro rok 2025 na 44,8 až 45,2 miliardy dolarů, částečně díky dynamice rostoucího počtu předplatitelů a reklamnímu byznysu.
Přestože jde o pozitivní čtvrtletní výsledky, akcie Netflixu po jejich zveřejnění po obchodování relativně stagnovaly.
Netflix byl Wall Street korunován jako král streamování, a to i přes krizi, kterou si po pandemii covidu-19 prošel. Nejnovějším vítězstvím streamera je jihokorejský hit Squid Game (Hra na oliheň), jehož třetí a finální série vyšla koncem června. Podle Netflixu ji shlédlo 122 milionů diváků. Byla to tedy jeho šestá nejsledovanější série v historii.
Výhled na zbytek roku
Jedna věc je sledovanost, druhá počet předplatitelů. Jejich počty nicméně Netflix přestal v minulém čtvrtletí zveřejňovat. Podle nezávislých odhadů společnosti Antenna hrubý měsíční nárůst předplatitelů ve Spojených státech klesl ze svého vrcholu.
Netflixu z krize pomohla verze předplatného s reklamou i živé sportovní nebo televizní přenosy, které jsou, jak se ukázalo, populární.
Analytici se teď zaměřují na to, jak bude platforma v těchto odvětvích růst v budoucnu. Živý obsah je pro společnost klíčový. Rozšiřuje totiž základnu předplatitelů a nabízí dostatek příležitostí pro reklamní byznys.
Firma letos očekává, že se její příjmy z reklamy zdvojnásobí. Ve druhém pololetí navíc hodlá zavést interaktivní reklamy.
Předplatné s reklamou je populární, podle průzkumu Antenna si téměř polovina předplatitelů v USA od ledna do května zvolila reklamní tarif za 8 dolarů.