Více
    8.3 C
    Czech
    Úterý, 26 října, 2021

    Mercedes versus Audi. Tipněte si, které vozidlo v testu dopadlo lépe

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Na silnicích se proti sobě utkaly dvě nesmiřitelné značky, které známe jako tahouny ve světě luxusu a síly. Audi RS6 vyzvala do pomyslného ringu Mercedes-AMG E63 S, což je sice nudný název, ale pořádně nadupaný sedan. Jak dopadl test jízdních vlastností a srovnání pohodlí a výkonů se podívejte sami. Někdo bude překvapen, jiný vůbec.

    Snad jen pro pořádek by se slušelo říct, kde naši kolegové z australského magazínu test provedli. Síly se měřily v Gippslandu, farmářské krajině, kde se dešťová voda míchá s bahnem od traktorů. Je zde vcelku chladno a Evropanovi by přišla krajina velice podobná např. té ve Skotsku, včetně chladného počasí.

    Audi úplně neřeší, v jakém podnebném pásu se zrovna předvede. Je jedno, jestli prší nebo je sluníčko, RS6 podává v rámci možností standardní výkon. Silnice brázdí, jako by se nechumelilo a to je něco, co musíme těmto čtyřem kruhům rozhodně nechat. Mercedes má obecně vzato radši teplejší podmínky a bylo to i znát na ovladatelnosti. Zatímco Audi držela jak přibitá, AMG mělo občas lehké problémy a karamboly.

    Rychlost a výkon

    Oba sedany mají náhon na všechny 4, 8 válců pod kapotou twin-turbo 32vs podobnou kubaturou. Audi 3996cc vede proti 3982cc u Mercedesu. Na kilowaty si vedení zase přejímá AMG, které dá dohromady 450kW, zatímco RS6 „pouze“ 441kW. Rozdíl je tedy malý, ale každý kW se počítá.

    Na startu se spíše předvede „Meďák“ se svým krouticím momentem 850Nm. To je šílenost. RS6 má sice 800, což je taky slušný arsenál, ale každý víme, co těch 50 navíc dokáže udělat. Obě auta jsou v automatu s rozdílem 8 stupňů vs. 9 pro Mercedes. Zatímco Audi váží 2075kg a dokáže tím pádem 1 své tuně věnovat 213kW, AMG dokáže darovat 239kW se svými 1880kg.

    V rychlostním testu opět zazářil Mercedes. Přes nehostinné podmínky dokázal z 0 vystartovat na 100km/h za 3,51s. to je opravdu krásné číslo. Audi to zvládla za 3,56s, což je sice malý rozdíl, ale platný. Od toho se odvíjí i fakt, že na 200km/h se Mercedes dostal za 11,76s zatímco RS6 za 12,48. A to už je skoro vteřina, která bývá u všech závodů dost drahá.

    Audi se zase nesmí upřít brzdění, kdy ze 100km/h dokázala trhnout nulu na 36,73m. Mercedes potřeboval skoro metr navíc. To bývá při nehodách často rozhodující.

    Design a cena

     Oba sedany jsou nepopsatelně krásné. Interiéry těchto obou matadorů jsou jak z nového světa. Audi připomíná nádhernou vesmírnou loď s kombinací červené a černo-šedé. Celkově působí oproti Mercedesu trochu sebejistěji a promyšleně. Ten má zase velmi výkonné stereo a hlavně se musí pochválit, jak dokázali designéři propojit budíky s dotykovou obrazovkou na palubce. Zkrátka nádhera.

    U obou modelů si připlatíte. To se ale dalo čekat. Audi se pohybuje kolem 3,5 milionů a Mercedes je na 4 milionech. Otázkou je, jestli mají skutečně oba co nabídnout v porovnání s cenou. To už je asi otázka na každého z nás. Na každém z testovacích vozů nalezneme pro i proti. Audi je bezpečnější a levnější, Mercedes zase rychlejší a výkonnější. Po jakém autě byste sáhli vy?

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Savic Motorcycles

    Newton metry nejsou problém. Elektrická motorka Savic jich má na rozdávání

    Kdybychom se zeptali pana Clarksona, co by nám řekl o Austrálii, asi bychom slyšeli: „Austrálie je slavná jen pro málo věcí. Pláže, nekončící léto a strach z toho, že se potkáte s klokanem.“ Z tohoto kontinentu však vyrazila do světa motorka, která svým výkonem rozdrtí všechny předsudky. Nový Savic je elektrické monstrum.
    Škoda Kodiaq

    Medvěd na silnicích. Pro koupi Kodiaqu se vždycky důvod najde

    Když v roce 2016 přišla česká automobilka Škoda se svou vlastní verzí SUV, měli z toho lidé radost, ale i strach. Padaly otázky typu: „Povedlo se Čechům vyrobit konkurenta věhlasných značek?“. Po téměř 6 letech si můžeme odpovědět každý sám. Nejnovější Kodiaq 2021 je patřičnou chloubou a u lidí sbírá převážně plusové body.
    BMW X3 M40i

    Těchto 5 aut vnese do jízdy adrenalin. Navíc z nich nikdy nevyrostete

    Pokud jste někdy slyšeli věty jako „Už bys měl/a vyrůst!“ nebo „Nebuď dítě!“, rozhodně to nebude platit o našem následujícím seznamu aut, ze kterých nejde vyrůst. Radost z jízdy přinesou jak mladým nadšencům, tak dospělým lidem. Navíc nezničí naši peněženku jako třeba Lamborghini. Budete s naším listem souhlasit?
    BMW M135i xDrive

    BMW se vytasilo s novým modelem. M135i xDrive je opravdu vydařený kousek

    BMW je známé pro své tvrdé německé stroje, které nás mnohdy přežijí. Opravy bývají dražší, ale jak praví staré dobré přísloví: „Kdo si koupí opici, musí mít na banány.“ Nově se světu předvedla verze xDrive, které patří ke skutečným špičkám. Obrovská akcelerace, skvělý design a naprostá spolehlivost. Pojďme se na M135i podívat zblízka.
    Audi A3 2022

    Audi si na rok 2022 připravilo lahůdku. Na silnice zamíří nový model A3

    Čtyři kruhy, většinou černá, nebezpečná barva, originální design, síla. Takhle a ještě mnohými jinými způsoby jde popsat Audi A3, které Němci představili světu a na které se můžeme v nadcházejícím roce těšit. Na první pohled zaujme tvarem, který spíše připomíná český Superb. Interiér je ovšem zcela v režii značky Audi a jejích zvyklostí.
    Mitsubishi Outlander

    Nové Mitsubishi Outlander nadchne každého milovníka SUV

    Japonci vyslali do světa novou třídu SUV značky Outlander, která už brázdí světové silnice a rozhodně nedělá Tokiu ostudu. Precizní zpracování, silný motor, pohodlí jako doma, to všechno je nové Mitsubishi. Našla by se i větší SUV, ale poměr sil, výkonu a komfortu by dal leckomu zabrat. Takže benzín nebo diesel?
    Reklama

    1 komentář

    Napište svůj komentář

    Napište komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama