Už před více než rokem přišla německá automobilka Mercedes s plně elektrickým sedanem. EQS překypuje energií a luxusem. Od základu postavené a naprosto jedinečné. Mercedes o něm říká, že je rivalem severoamerického matadora v oblasti elektřiny Tesly Model S. Minimálně interiérem má ovšem EQS navrch. Motto: prvotřídní práce, masivní výkon a luxusní dojezd.
Automobilka se zaměřila převážně na design. Ten je podřízený aerodynamice, neboť ta je základem úspěchu. Vzhledem k elektrickému pohonu si mohli výrobci dovolit s exteriérem lehce zaexperimentovat a nechat tak vzniknout mnoha svěžím novinkám.
Mercedes se rovněž soustředil na úspornost, která je pro zelené auto klíčová. Nejsilnější je ale EQS uvnitř. Kabina je jako přenesená z jiného světa a nabízí pohled na propracovaný luxus, který nenajdeme nikde jinde. Dokonce i ostatní modely od značky Mercedes by se mohly stydět.
Design elektrického luxusu
Se vzhledem se na designovém pultu skutečně neotálelo. Protože EQS nedisponuje našlapaným spalovacím motorem, předek je kratší, než jsme byli doposud zvyklí. Gril navíc nemá mřížku, což je u elektrického vozu logické, ale krásný plastový kryt, jaký je možné spatřit i u ostatních modelů této značky.
Milovníci techniky ocení kliky dveří. Ty můžeme pomocí klíčku vysunout a zasunout. Bok tudíž není narušený otvory pro otevírání. EQS se pohybuje na 19palcových kolech, která se můžou vyšplhat až na 21 palců. Mercedes také nabízí speciálně upravená kola pro zvýšení efektivity a úspory energie.
Při pohledu zezadu jistě oceníme LED světlomety s odvážným vlnkovým vzorem. Oba jsou spojeny LED lištou a efekt je tudíž silně futuristický. Zvenku máme tedy dočinění se skutečně odvážným a velice sexy automobilem. Perfektní práce.
Do kabiny máme možný vstup ve velikém stylu. Auto rozpozná, když se k němu blížíme a automaticky otevře dveře. Dáme-li nohu na brzdu, dveře se zavřou. Chytré a elegantní. Palubní deska je jedná veliká obrazovka. To působí silně pokrokovým dojmem. Vše navíc můžeme ovládat hlasově. Tady má ovšem Tesla ještě stále lehce navrch.
Kde navrch nemá, je propracovanost detailů. Tady nemá Mercedes konkurenci. Imitace kůže, nablýskané povrchy, pohodlné sedačky, ultra dlouhý úložný prostor.
Motor, výkon a cena
Elektromotory dají do pozoru výkon o hodnotě 385 kW, takže nějakých 523 koní a krouticí moment 855 Nm. Dojezd se vyšplhal na 782 km. Tady už se zdá, že závod o dojezd Mercedes vyhrál. Cena se pohybuje od 2,3 milionu korun do 3,48 milionu korun. Je to skutečně hodně, ale za šílenou dávku výkonu a hlavně luxusu.