USA nabídly světu mnoho vozů, v poslední době budí ale rozruch právě nový Lincoln Navigator. Tohle SUV se stalo vlajkovou lodí firmy. Stojí sice dost peněz, Američané ovšem vědí, do čeho investují. Jedná se primárně o prostor a pohodlí, kapacitu, praktičnost a v neposlední řadě také výkon. Lincoln se skutečně předvedl a nabídl světu SUV, které se nezastaví před ničím.
Lincoln Navigator se stal nejdražším SUV v nabídce firmy Lincoln. Ta se řadí pod nadřazenou společnost Ford Motor Company a nutno si přiznat, že ostudu rozhodně mateřské firmě nedělá. Nově také investuje do konceptů, které se rovnají nápaditosti automobilek jako BMW nebo Audi. Navigator se nás získá hned několika způsoby. Kromě výkonu a pohodlí je to design. Nápaditost návrhářů nelze dostatečně ocenit. Rozhodli se, že automobil navrátí k základním složkám přírody. Dřevo, vegetace, klid. Výsledkem je tak interiér, ve kterém se cítíme dobře a rozhodně nás nepřestane během pár let nudit. Cenově se ovšem firma musela odměnit trochu více. Základem v USA se stala částka 1,7 milionu korun. Tu lze ovšem velice rychle pokořit. Pojďme se podívat na Lincoln Navigator, SUV, které bere dech.
Design
Americké až do morku kostí. Lincoln Navigator je vůz, který si nebere, co se velikosti týče, servítky. 5,3 m délky klasické verze překoná už jen varianta Black Label L. Ta se postará o délku téměř 5,7 m. Co nás ovšem hned po délce okamžitě uhrane, je předek. Maska chladiče si vzala do svého středu mohutný znak automobilky a gril vložila mezi dva monstrózní světlomety. Rozhodně nás potěší detail oken. Všechna splývají ve stejné barvě a budí tak dojem jednoho celku. Zadní část pak vzhled uzavírá jedním dlouhým světlometem.
Interiér se skutečně vydařil. Palubní deska i středový panel disponují imitacemi dřeva a kůží. Máme jistotu naprosté kvality a prémiových materiálů. Druhá řada sedadel dostala k dispozici rovněž středový panel, na kterém si mohou pasažéři nastavit vše potřebné. Třetí řada sedadel, ano, Lincoln Navigator je 7místný vůz (maximální kapacita = 8 míst), nabízí až výsostné pohodlí a dostatek prostoru pro vše.
Motor
Konečně srdce dravce. 3,5litrový mazlík se šesti válci dokáže nahnat do kol až 440 koní a cca 690 Nm krouticího momentu. S takovou hračkou nemusíme mít strach vyrazit do přírody.
Verdikt
Přestože se základ vozu pohybuje kolem 1,7 milionu korun a rozhodně se zde nezastaví, můžeme si být jistí, že kupujeme kvalitu. Za tu se sice připlácí, slouží ale podstatně déle.