Více
    3 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Král mezi elektromobily. Škoda Enyaq iV prošla recenzí Top Gearu na výbornou

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Škoda Enyaq iV patří mezi špičky elektromobilů. Je takřka nemyslitelné, abychom v podobné cenové kategorii našli konkurenta. Škodě se povedlo skloubit design, sílu a dojezd. Najdeme zde i mouchy, ale jde o první SUV s elektromotorem, které vyjelo z vrat téhle automobilky, takže proč bychom nebyli shovívaví. Co si o Škodovce myslí v Top Gearu?

    Povědomí o Škodě máme jako Češi jasné. Skvělá auta za stále ještě přijatelnou cenu, přestože ta roste opravdu RAPIDně. Co si o Škodě ovšem myslí za vodou je opravdu famózní. Podle slov seriálu Top Gear je prakticky na denním pořádku, že Škoda vychází ve všem lépe, než její kolega VW. Kodiaq vs Tiguan, Superb vs Passat atd. Neplatí to na 100%, ale ve většině případů ano. Češi mohou být více než poctění.

    Enyaq iV je ekvivalentem matadora a vlajkové lodi elektromobilů ve VW Volkswagenu ID.4. Obě auta jsou postavená na stejném základu, jsou stejně poháněná a dokonce využívají stejné technologie. S tím se samozřejmě počítalo, protože proč vymýšlet něco nového, když už to samé vymysleli ve vedlejší místnosti. Koho by holdingový elektromobil mohl vyzvat na souboj je vcelku jasné. Ford Mustang Mach-E, Tesla Model Y a také elektrické Volvo XC40.

    Co ve Škodě vlastně vymysleli?

    EV se k nám dostane ve třech variantách, a to 60, 80 a 80x. Enyaq 60 má pod kapotou baterii s 58kWh a iV 80 má baterii se 77kWh. Všechno kromě varianty x je single-motor s náhonem na zadní nápravu. 80x je vybavena dual-motorem s náhonem na všechna 4 kola. Dojezd se pohybuje, podle toho, jakou variantu pořídíme, mezi 410 – 540km. To je hodně slušné na velikost a váhu auta.

    Váha se u Enyaqu pohybuje kolem 2,5 tuny. Do kufru nacpeme až 585l. Na délku měří 4 649mm a do šířky zabere 2 147mm. Do výšky dosahuje 1 620mm. Jednoduše řečeno, takhle se můžeme představit pořádné SUV, ne žádný crossover.

    Enyaq x ID.4

    Redaktoři Top Gearu se samozřejmě zamysleli i nad tím, jestli dostojí svým slovům a Škodě a VW. Je Enyaq skutečně lepší než ID.4? Škodovácké EV je větší, delší, robustnější. To je pro SUV základní parametr. Při sklopení sedadel se do iV vejde o 100l více, než do VW. Co je podle redaktorů asi největší plus, je celkový vzhled. ID.4 si nespletete s žádným autem, zatímco Enyaq vypadá opravdu konvenčně. O to mnohdy jde a je skvělé, že si toho v Británii všimli.

    Jaký je verdikt?

    Top Gear dostal svým slovům. Podle nich je Škoda zase o krok napřed oproti VW. Oproti ID.4 je největším činitelem převážně cena. Enyaq je sice drahé SUV, ale je dostupnější než VW. V základu zaplatíme 1,1 milionů korun. Snad se bude cena snižovat a množství elektromobilů zvyšovat. A co vy? Souhlasíte s Top Gearem?

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW řady 7

    Král mezi sedany. BMW řady 7 aspiruje na nejlepší kousek automobilky

    BMW dokáže vyrobit sportovní sedany, hatchbacky a všechno okolo. Dokáže se postarat i o luxusní kousky nabité elektronikou a malými, super fantastickými detaily. Řada 7 je ovšem absolutní král mezi svými kolegy i soupeři. Přestože si musíme připlatit i za polštářek pod hlavu, protože v tomhle autě nic není zadarmo, fascinuje svým výkonem, ale hlavně pohodlím.
    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Reklama
    Reklama
    Reklama