Čtvrtá generace modelu Wagoneer od Jeepu potvrzuje, že když jde o pohodlný převoz osmičlenné posádky, americká značka má stále co říct. Nový Wagoneer si zachovává rodinné zaměření, ale nezalekne se ani zatáček a terénu – a přitom vzdává poctu bohaté historii tohoto ikonického jména.
Historie třířadového SUV od Jeepu sahá až do roku 1946, kdy Willys Station Wagon nabízel sedm míst ve dvou lavicích a jedné postranní sklopné sedačce v zavazadlovém prostoru. Dnes tu máme mnohem modernější stroj, který si zakládá na prostornosti, technologiích i jízdních vlastnostech.
Komfort až do poslední řady
Přístup na třetí řadu bývá u velkých SUV často komplikací. Ne však u Wagoneeru. Díky širokým zadním dveřím a dobře navrženým nástupním prahům, které navíc elegantně mizí do karoserie, je nastupování dozadu nečekaně jednoduché.
Druhá řada jde sklopit jedním stiskem tlačítka i s dětskou sedačkou, nebo mechanicky pákou. Po jejím sklopení získáte solidní přístup až na poslední lavici. A tam? Podle Car and Driver překvapivě dost místa i pro dospělé.
S šířkou 2124 milimetrů a výškou přes 2 metry (v nejvyšší poloze vzduchového podvozku) je Wagoneer širší i vyšší než Chevrolet Suburban. Výsledkem je víc místa pro ramena, hlavu i kolena. Navíc okenní plocha, panoramatické střešní okno a uspořádání sedadel vytváří vzdušné prostředí i ve třetí řadě. Nechybí USB porty, držáky nápojů a dokonce ani háčky na kabáty.
Prostor ano, ale s pár kompromisy
Osmimístné provedení vyžaduje dokoupit druhou řadu v podobě lavice za 595 dolarů. Standardem jsou dvě samostatná křesla. Lavice v testovaném voze je praktická, ale zasloužila by si lepší oporu zad a delší boční vedení. Po její instalaci navíc přijdete o pár držáků na nápoje vpředu.
Kabina je obecně komfortní, ale ne bez výhrad. Sedadlo řidiče je příjemné, ale palubní deska trpí lacinými plastovými prvky, které nesedí k prémiové cenovce. Černé plasty v horní i spodní části přístrojové desky nepůsobí hodnotně, byť decentní hliníkový pruh celek trochu zachraňuje.
Motorizace
Pod kapotou pracuje nový přeplňovaný šestiválec 3.0 Hurricane s výkonem 420 koní a 635 Nm točivého momentu. S ním zvládne téměř třítunový kolos zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. Řízení je překvapivě přesné a i přes občasné chvění karoserie při přejezdu nerovností působí podvozek jistě a stabilně. Brzdy jsou snadno dávkovatelné, ale brzdná dráha 207 stop (63 m) ze 113 km/h je delší, než bychom u takového vozu čekali.
Verdikt
Jeep Wagoneer si vás nezíská pouze velikostí, ale hlavně propracovanou třetí řadou, technickým základem i solidními jízdními vlastnostmi. Ano, najdou se levnější materiály i pár ergonomických kompromisů, ale to vše vyvažuje prostornost, výkon a důraz na praktičnost.