Automobilka Audi se vytasila s novinkou v podobě exkluzivního SUV Q8. Tohle auto má všechny praktické vlastnosti SUV a eleganci značky Audi. Není tedy divu, že se při placení pořádně prohneme v zádech. Stojí toto SUV za to? Nabízí dostatek místa, pokrokové technologie a masivní výkon. Odolat může opravdu jen málokdo. Audi se žene dopředu, a to brutální rychlostí.
Na první pohled je jasné, že se jedná o velice elegantní vůz, jehož technologie patří k těm nejvyspělejším na celém světě. Automobilka Audi ví, jak se dělají vozy, které na sebe mohou pověsit cedulku s obří cenou. Ta se totiž zcela rovná kvalitám. Design se drží zajeté linky, kterou Audi pro své modely razí. Interiér sice nese známky podpisu výrobců z Ingolstadtu, Opět nás ale zaujme nemalým množstvím impozantních detailů, které nám zpříjemní nejen samotnou jízdu, ale celý život.
Cena, jak jsme již předestřeli, není zrovna nízká. Audi do svého nového modelu Q8 vnesla posvátné know-how a vybavila ho nejen dokonalým vzhledem, ale také špičkovými technologiemi a brutálním výkonem. Za základ si tedy firma řekne až 2 milion korun. Podle výběru motoru se můžeme dostat až na 2,15 milionu korun. Za model SQ8 si Audi řekne cca 3 miliony korun. Ano, tohle jsou skutečně vysoké ceny. Vyplatí se tedy koupě vozu Q8? Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Přední část dostala typickou masku, která je ovšem obohacena o několik detailů. Mříž se výrazně rozšířila a její černý poklad se dostal až pod LED světlomety. Automobil tak působí mnohem více uceleně. Nárazník svým ostrým profilem podtrhuje sportovní stránku vozu. U kol se můžeme dostat na průměr disků až 23 palců. Zadní strana sice předvádí sportovní nárazník, celkově ale působí spíše elegantně, a to převážně díky jednomu rudému světlometu na černé liště.
Kabina nás dostane svým elegantním luxusem. Audi má cit pro lesklé povrchy. Všechny prvky nabraly ostrých kontur. Celkově zapomeňme na fyzická tlačítka. Nová doba si u Audi žádá dotykové panely. Verze S nabízí pochopitelně mnohem více sportovního ducha. Kufr nabízí v základním rozložení až 650 litrů.
Motorizace
Třílitrový šestiválec v benzínu nabízí výkon 340 koní a krouticí moment 500 Nm. Diesel umí vyrobit 231 koní s 500 Nm a 286 koní s 600 Nm. SQ8 dá dohromady až 507 koní a 770 Nm.
Verdikt
Smekáme. Společnost Audi předvedla, že stále ještě nastavuje trendy.