Pokud by někoho mrzela budoucnost bez velkých SUV, není třeba věšet hlavu. Kia vyslala do světa nový hybrid Sorento GT a je to tedy podívaná. Auto je veliké, masivní, výkonné, a přesto nezatěžuje planetu tak moc, jako ostatní velikáni. Korejci vytvořili ideální kompromis pro milovníky velikého a šetrného. Jak dopadne recenze této nádhery?
Jak se za moment dozvíme, nová Kia rozhodně není to nejlevnější auto na trhu. Je za tím poctivá práce, o které se, doufejme, jako Češi, dozvíme brzy více, až k nám přijde GT PHEV na trh. Prostor, který nám hybrid nabízí je jeden z hlavních prvků, proč si pořídit SUV na dvou-pohon. Jak prostor pro pasažéry, tak pro náklad.
Kia si naprala dopředu i dozadu svůj nový krásný znak a podpis Sorento. Celý design je naprosto skvělý. Jak exteriér, tak to, co se ukrývá za 5 dveřmi. Nebývá to zvykem, ale množství peněz, které za auto zaplatíme, se dá v tomto případě ospravedlnit. Přestože má GT pár vad, výhody drtivě převažují.
Motory jedou naplno
Celým dvoutunovým SUV hýbají 2 motory. Jeden klasický 1,6 litrový čtyř-cylindr s výkonem 132kW a krouticím momentem 265Nm. To jsou čísla vcelku uspokojivá. Elektrický motor disponuje výkonem 60kW s krouticím momentem 304Nm. Dohromady tvoří pěknou dvojku o výkonu 195kW. 360V baterie se o nás postará svými 15kVh, když přepneme na zelený pohon. Spotřeba je luxusní, totiž 1,6l na 100km.
19 palcová kola dělají své a dovezou nás jak do práce, tak na chatu do lesů. Rozvor těchto kol je 2815mm. Díky tomu, že se jedná o automat, se nemusíme o nic starat a můžeme nechat 6 stupňů dělat svou práci. Jsou i auta s více stupňovým řazením, ale koneckonců, lepší než 5. Celé GT je neuvěřitelně prostorné, i když je pravdou, že třetí řada je spíše pro děti, než pro dospělé jedince.
Jedna z dalších nevýhod je dobíjení. 3,3kW je prostě příliš pomalé. Je sice fajn, že si pohon můžete rozdělit, ale i tak vypijete hodně kafí při čekání u dobíjecí stanice. Na tom by šlo rozhodně zapracovat.
Nové technologie
Pokud půjdeme od řidiče, za zmínku stojí 12,3 palců velká přístrojová deska s vysokým rozlišením. 8 palců široký head-up display, satelitní navigace, kamera, která zabere při parkování 360 stupňů, Apple CarPlay/Android Auto. Při poslechu se o kvalitu postará 12 vysoce výkonných prémium reproduktorů. Osvětlení kabiny si nastavíme doslova podle nálady. „Vychytávek“ je plno a rozhodně stojí za to.
Cena odpovídá tomu, co si kupujeme. V základu se SUV pohybuje okolo 1,29 milionu korun. Je otázka, jestli to při těch pár mouchách není moc, ale objektivně by se dalo říct, že stojí. Každý si beztak uděláme vlastní názor. Kia Sorento ale přese všechno nechává výrazný otisk ve světě hybridů.