Francouzská skupina Daft Punk, která má na kontě některé z nejznámějších tanečních skladeb všech dob, po téměř třech dekádách oznámila svůj rozpad. Dvojice novinku zveřejnila na YouTube v typicky záhadném videu s názvem Epilogue.
V osmiminutovém videoklipu se Thomas Bangalter a Guy-Manuel de Homem-Christo, oblečeni ve svých ikonických kostýmech robotů, loučí v poušti. Poté jeden z nich exploduje.
Kathryn Frazier, dlouholetá publicistka Daft Punku, rozchod dvojice pro CNN a další média oficiálně potvrdila a odmítla poskytnout další podrobnosti.
Skupina, která se zformovala v Paříži v roce 1993, do hitparád přinesla francouzskou scénu undergroundu s hity jako One More Time, Da Funk nebo Around The World.
Jejich debutové album Homework z roku 1997 je považováno za mezník v taneční hudbě.
V roce 2013 Bangalter a de Homem-Christo zaznamenali celosvětový úspěch s retro-disco singlem Get Lucky, kde se představili společně s Pharrellem Williamsem a Nilem Rodgersem. Píseň byla převzata z jejich posledního alba Random Access Memories, za které jako nejlepší album roku získalo duo v roce 2014 prestižní cenu Grammy.
V roce 2016 skupina Daft Punk spolupracovala s kanadským zpěvákem The Weekndem na skladbách Starboy a I Feel It Coming, přičemž první ze dvou jmenovaných má na YouTube přes 1,8 miliardy zhlédnutí.
Kromě studiových alb dvojice složila hudbu k filmu Tron: Legacy.
Hudebníci jsou pověstní svou plachostí. na veřejnosti se bez robotických helem v podstatě neobjevovali. Téměř ve všech svých největších hitech používali elektronicky upravené vokály.
„Nejsme herci, nejsme modelové. Pro lidstvo by nebylo příjemné vidět naše rysy,“ prohlásil dříve de Homem-Christo pro časopis Rolling Stone. „Ale roboti jsou pro lidi vzrušující,“ doplnil.
Duo se na začátku své kariéry věnovalo rocku
Bangalter a de Homem-Christo se setkali ve škole v Paříži a na hudební tvorbě spolu začali pracovat už jako teenageři ještě s Laurentem Brancowiczem, připomněl zpravodajský web BBC.
Trio, které si říkalo Darlin‘, v roce 1993 vydalo rockové skladby na britském kompilačním albu Shimmies In Super 8.
Recenze v magazínu Melody Maker jejich produkci charakterizovala jako „daft punky thrash“. Nepřímo tak pokřtila novou verzi kapely, která krátce poté opustila rock pro taneční hudbu.