Čínská firma GAC se pyšní modelem Empow, který sice nedosahuje takového výkonu, o to více ale potěší nízkou cenou. I to byl účel výroby této střely. Sportovní sedan s náhonem na přední nápravu se začíná podobat skutečným sporťákům současné doby. Po dlouhý čas jsme z Číny, kromě balónů, nezaznamenali nic nového. Empow si ale zaslouží trochu našeho času.
Zkušeného oko se neubrání myšlence, že tady se někdo inspiroval jiným modelem. Skutečně, GAC si vzal jako předlohu nový Civic, i tak ale najdeme na vozidle mnoho autentických detailů. Důležité také je, že firmu GAC z poloviny vlastní Toyota. Výkon není sice tak masivní jako u jiných sportovních sedanů, o to více ale výrobci srazili cenu. Auto je poháněno benzínovým motorem třetí generace s 1,5litru v objemu. Interiér potěší i vysoké lidi. Místa budeme mít dost jak na nohy, tak hlavu. Zdá se, že místo řidiče nabízí velice příznivé podmínky pro jízdu. Vše je na dosah ruky. Pojďme se na Empow podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled hraje u tohoto modelu zásadní roli. Bez něj by si ho pravděpodobně nikdo nekupoval. Sportovní sedan Empow se vyznačuje převážně protáhlou karoserií (4,7 m) a silně dynamickou maskou chladiče. Ta kombinuje klasický vzhled s otvory pro sání vzduchu, které jsou navíc vybavené pořádnou porcí karbonu. LED světlomety se výrazně zúžily a tvoří tak skvělý doplněk k masivním grilu. Kola dosahují velikostí od 16 palců do 18 palců. Zadní část se pořádně zvýšila a více se tak podobá právě Civicu. Pokud si dopřejeme Empow v barevném provedení Shiny Fighter Green, nebudeme litovat.
Interiér si pro nás přichystal převážně prostorná sedadla, což je umožněno právě ergonomií vozu, a také vcelku intuitivní ovládání. Volant dostal pořádnou velikost, palubní deska zase trochu karbonu navíc. Inu, v kabině máme pocit, že sedíme ve sportovním voze. Přesně to se od podobných sedanů očekává.
Motor
Všechny tři výbavy, které Empow nabízí, disponují jedním a tím samým motorem. 1,5litrový benzín s výkonem 125 kW a točivým momentem 270 Nm. Automat se sedmi stupni je samozřejmostí.
Verdikt
Přestože se nejedná o nejsilnější vůz na světě, převodem na české koruny se rovná částce 512 000 korun. To už je cena, za kterou stojí o automobilu uvažovat.