Ne příliš praktické, ale zato vybavené skvělým výkonem. Mustang, americká srdeční záležitost, dostal cedulku Mach 1. A je na co koukat. Coupé se čtyřmi místy k sezení je spíše pro závodní radovánky. Přestože nabízí vcelku obstojně velký zavazadlový prostor, tomuhle autu svědčí agresivní jízda bez zátěže. Rodinu nechme doma a vydejme se na závodní okruh. Jedině tam poznáme, co nám Mach 1 nabízí.
Ford zažívá v posledních letech doslova obrodu. Lidé milují stroje značky Mustang a velice rádi si připlatí, jen aby jim alespoň jeden kousek přistál v garáži. Mustangy se vyznačují velkou silou a také neohrabaností, s jakou k jízdě přistupují. Tahle auta nám nic nedají zadarmo a Mach 1 není výjimkou. Na silnici působí tvrdě a každý výmol je znát. Dokáže ovšem skvěle skloubit svůj veliký výkon s jízdními vlastnostmi. Pokud jsme zkušení řidiči a zkušené řidičky, dokážeme s tímhle strojem zažít nezapomenutelné věci.
Překopaný vzhled
Mach 1 dostal masku, která působí mnohem více agresivně. Vděčíme za to přední masce chladiče a světlům. Tento efekt pak podtrhává přední nárazník, který je více než masivní. Znak běžícího koně se na tomto modelu dostal mezi dva průduchy, které jsou opravdu nelogicky navrženy. Všichni nadšenci si marně lámou hlavy nad tím, proč výrobci začlenili do designu plastové průduchy na masku chladiče, kde jsou naprosto zbytečné. Mají snad simulovat efekt kulatých světel, na která jsme byli zvyklí u starých Mustangů?
Na délku Mach 1 měří 4,7 m, na šířku pak přes 2 m. Není to tedy žádný drobeček. Rozvor kol se nám tady vyšplhal na 2,71 m. Zadní část pak zdobí nádherné výfuky, které svým zvukem dokreslují celou podstatu toho, proč si auto, jako je toto, kupujeme.
Interiér je sice příjemný, ale nijak zvlášť velký luxus nečekejme. Výrobci se snažili udělat z tohoto coupé závodníka, takže jsou materiály lehké a mohou někdy působit docela levně. Infotainment reaguje velice rychle a obraz je ideálně ostrý. Problém přichází s prostorem. Zatímco kufr nabízí kapacitu 408 l, což je u závodního auta vcelku luxus, o ideálním prostoru nebudou moct mluvit pasažéři na zadních sedadlech. Nohy budou mít zkroucené, hlavu ohnutou a celkově si jízdu moc neužijí.
Výkon, ideální hodnota
Pod kapotou najdeme důvod toho, proč bychom si Mustang koupili. Pětilitrový osmiválec s výkonem až 460 koňských sil. Krouticí moment se nám dostal na hodnotu 420 Nm. Převodovka v automatu s deseti stupni, nebo v manuálu se šesti stupni. Pozitivní je, že tenhle stroj dokáže využít každičký kousek výkonu i krouticího momentu na maximum. Cena začíná na 1,46 milionu korun. Vyplatí se taková investice? Za nás rozhodně ano.