Nabíjení elektromobilů je pro řadu konzervativněji založených motoristů stále příliš zdlouhavý a nepříliš pohodlný proces. Už i samotné připojení kabelu, zejména za nepříznivého počasí, zabere přinejmenším desítky sekund, navíc hrozí zašpinění.
S nápadem, jak manipulaci s kabelem zjednodušit, přišel Fiat. „Přicházíme s řešením, které zamezí zablácení dobíjecího kabelu,“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel společnosti Stellantis, která je mateřským koncernem tradiční italské značky.
„Máme fantastická auta – plná technologií, skvělých materiálů, pěkných čalounění – a první věc, kterou uděláte je, že položíte kabel na zem. Pak je špinavý a vy hodíte ho zpět do kufru. To není příliš špičková technologie,“ vysvětlil.
Proto se v každém elektrickém Fiatu, který od nynější přijde na trh, bude objevovat samonavíjecí spirálovitý kabel, který je pevně spojený s vozidlem. Prvním takovým modelem je Grande Panda.
Tento kabel je ovšem určený jen pro nabíjení střídavým proudem maximálním výkonem 7,4 kW. Proto musí být na boku auta další konektor pro připojení kabelu od rychlonabíječky se stejnosměrným proudem.
S řešením, jak omezit riziko zašpinění zavazadlového prostoru zabláceným kabelem, přišla před časem již automobilka Škoda. Ta ale nabízí pouze jakousi stěrku, s jejíž pomocí lze kabel očistit alespoň od té největší špíny.