Nezáleží na tom, jestli jste právě začali hrát League of Legends, nebo jste vášnivými fanoušky hry už více než deset let. Určitě jste slyšeli nebo četli, že sólo fronta je nenapravitelně rozbitá, už není zábavná a samozřejmě je zmanipulovaná.
V duchu 13. sezóny, která právě tento měsíc začíná, se Faker rozpovídal o stavu sólo fronty a vysvětlil, proč už není zábavná.
Sólo fronta nemá být tou nejzábavnější věcí na světě. Je to grind, jehož cílem je dosáhnout co nejvyššího bodu na žebříčku hodností League of Legends, což znamená, že hráči budou potkávat griefery a toxické lidi nalevo, napravo i uprostřed. Tyto problémy trápí hru ale již dlouho.
Co se fakerovi nelíbí?
Během nedávného streamu, který vyvrcholil Fakerovou prohrou v sólo frontě, se otevřeně vyjádřil ke stavu sólo fronty s tím, že už není zábavná. „SoloQ už v dnešní době nejsou vůbec zábavné. Kdysi to bývala mnohem větší zábava. I když někdo hrál špatně, hra se stále dala vyhrát. Platilo to, že jste se v pozdější fázi snažili hru otočit ve svůj prospěch,“ řekl Faker podle překladu na Twitteru.
Faker pokračuje nastíněním dvou hlavních důvodů, proč už sólo fronta není zábavná. „Současný design hry, který se točí okolo rychlo výhry strany, která vyhrála ranou fázi hry. Něco je také špatně se systémem MMR,“ dodal.
After disappointing losses, #Faker🐧speaks up about how soloQ in LoL these days easily end up in a landslide win/loss:
— 사쉐 ꜱᴀᴄʜᴇᴛ🌷 (@_Sachet_) January 12, 2023
He sees 2 main reasons:
1. Current design of the game snowballing out of control for the side winning the early phase
2. Something is wrong with the MMR system https://t.co/VxKG444aOB
Ačkoli je Faker nejspíše nejlepším hráčem hry, který hraje za T1 už 10 let a v současnosti drží rekord v počtu vyhraných mistrovství světa se třemi tituly v kapse, není si jistý, co přesně ovlivnilo, že se hra stala více snowballovací.
“Že by to bylo zlato, které hráči dostávají z ničení věží, které hru polarizovalo (ve prospěch výhodnější strany)? Došlo také k aktualizaci odolnosti šampionů. Ta způsobila, že zvýhodněný tým má stále navrch. Mohl by to být problém v matchmakingu. Mohlo by to být všechno dohromady,“ zamyslel se Faker.
Je jasné, že pokud se podíváme na celkový stav hry, není zdaleka dokonale vyvážená a do jisté míry hráče znevýhodnuje. Aby společnost Riot Games udržela komunitu v sólo frontě, budou muset vývojáři v budoucnu téměř jistě provést další změny.