Automobilka Audi umí vyrobit skutečně cokoli. Od rychlých žihadel po masivní SUV. Umí ale také extrémně luxusní limuzíny. V čele této divize stojí model Audi A8. Už na první pohled nás tento vůz dokáže doslova ochromit svou elegancí s prvky sportovního ducha. Kabina je místem, odkud se nám už nebude chtít vystoupit. Cena je bohužel stejně masivní jako výkon motoru.
Firma Audi cílí se svým modelem A8 na opravdu bohaté zákazníky. Za vysokou cenu ale umí dodat odpovídající kvalitu. Ta v tomto ohledu spočívá ve výběru materiálů interiéru, pokrokových technologií a v neposlední řadě také ve výkonu motoru. Pokud na silnici model A8 potkáme, rozhodně ho nepřehlédneme. Kombinuje totiž osobitou a suverénní eleganci se skutečně výrazným sportovním nádechem. Automobilka dokonce spustila před rokem reklamu, kde jako hlavní plus udává možnost nerušené práce při jízdě. Tím podporuje to, že automobil se hodí spíše pro milionáře.
Cenově se dostáváme na astronomická čísla. Abychom si mohli pořídit základní výbavu s motorem 50 TDI, budeme si muset připravit alespoň 2,78 milionu korun. To už je solidní suma na rodinný vůz. Pokud půjdeme se svými požadavky dále, můžeme se směle dostat až na hodnotu 3,45 milionu korun. Pro ty, kteří by se rádi viděli ve spíše sportovnějším voze, tu je ještě možnost Audi S8. To už ovšem stojí 3,88 milionu korun. Pojďme se na Audi A8 podívat zblízka.
Design
Přední maska působí robustním a nesmlouvavým dojmem. Mříž chladiče se liší podle výbavy, všechny ale nesou stejný prvek, a to široké otvory. LED světlomety se vyostřily a podporují sportovní ladění vozu. A8 můžeme vybavit až 21palcovými disky kol. Zadní strana působí spíše elegantně. Varianta S8 nabízí 4 masivní koncovky výfuku.
Interiér nás nenechá chladnými. Audi používá prémiovou kůži, dekory dřeva a téměř výhradně digitální ovládání všech funkcí. Zadní řada sedadel se může smrsknout na dvě sedadla, pokud sáhneme po luxusní variantě se zabudovanou konzolí místo prostředního místa k sezení.
Motorizace
Základem se stal třílitrový diesel s výkonem 286 koní a točivým momentem 600 Nm. Třílitr se objevuje i v benzínové variantě, a to s výkonem 340 koní a točivým momentem 500 Nm. Dále se nabízí čtyřlitrový osmiválec s výkonem 460 koní a 660 Nm. K mání je i hybridní varianta.
Verdikt
Povedená limuzína. Audi A8 je sice drahé auto, o to více ale potěší naše smysly.