Ducati nabízí motorku Hypermotard 950, o které tvrdí, že praktičtější stroj není. Místo propagace na okruhu zvolila ulice velkoměsta. Vše nasvědčuje tomu, že se tahle klasika s opravdu úctyhodným výkonem připravuje pouze na starty závodních okruhů. Ducati ovšem upravila tuhle hračku tak, abychom ji mohli začít vnímat i jako městský stroj. Jde to vůbec?
Hypermotard 950 reprezentuje klasiku závodních speciálů. Motor téhle motorky dokáže vyprodukovat opravdu šílený výkon a hmotnost navíc nepřesahuje onu pověstnou hranici 200 kg. To znamená, že do rukou dostáváme lehkou váhu společně s šílenou silou. Ideální do města? Inu, proč ne. Do práce můžeme klidně vyjíždět po začátku pracovní doby a stejně dorazíme na čas. Dejme ale žerty stranou. Pojďme se podívat na Hypermotard 950 zblízka, abychom zjistili, co se v tomhle originálním balení ukrývá.
Design
Hypermotard 950 přichází na trh v jediné barevné kombinaci. Vršek se oblékl do výrazné rudé, která symbolizuje vášeň. Spodek zůstává tajemně černý, aby vytvořil krásný a ostrý protiklad k vrchní části. Předek motorky si razí cestu špičatou kapotáží. V té je zabudovaný LED světlomet skládající se ze dvou částí. Směrovky se spojily s kryty řídítek. Ty navíc prozrazují, že s tímhle motocyklem můžeme i do tvrdého a nehostinného prostředí. O naše ruce bude postaráno.
Oproti jiným modelům se tento odlišuje svou středovou konstrukcí. Zatímco většina mašin ze stáje Ducati disponuje rozšířenou nádrží, Hypermotard zvolil cestu opačnou. Tělo má úzké a rozšiřuje se až s koncem sedla, které se dostalo od země na vzdálenost 870 mm. jízdní pozice je tedy podstatně vzpřímenější než u zbytku strojů. Provedení je navíc dvoumístné.
Parametry
Hypermotard váží necelých 180 kg. Stále se tedy jedná o poměrně přijatelnou váhu. Díky ní navíc budeme mít nad strojem podstatně větší kontrolu. K tomu pochopitelně přispívají i kola. Velikost 17 palců pro přední i zadní kulatou krásu naprosto zapadá do celkového vzhledu. Brzdové kotouče přicházejí už v klasické kombinaci 320 mm pro přední část a 245 mm pro část zadní.
Motor
950 je poháněná kapalinou chlazeným dvouválcem do L s objemem 937 cc. Ten dokáže poskytnout závodníkovi výkon až 114 koní a krouticí moment 96 Nm. Naprosto skvostné hodnoty.
Verdikt
330 000 korun v základu je cena, kterou za tuto parádu budeme muset zaplatit. Jak je ale všem známo, Ducati nepatří mezi mašiny, které si kupujeme na jednu sezónu. Garáž nám bude zdobit vcelku dlouho.