Zdá se, že Dodge se osmiválce Hellcat nedokáže, nebo možná nechce, zbavit. Pro modelový rok 2026 se vrací jak verze R/T, tak i extrémní Durango SRT Hellcat. Znovu. Zákazníky čeká jízda plná emocí a hrubého výkonu.
Původně mělo jít o záležitost jediného roku. Když Dodge v roce 2021 představil Durango SRT Hellcat s výkonem 710 koní, mělo jít o limitovaný model. Po roční pauze se ale ukázalo, že se dolary ze super výkonného SUV vydělávají příliš dobře na to, aby ho automobilka nechala zmizet. Takže se vrátil v roce 2023. A znovu, „definitivně naposledy“, v roce 2024. A pak ještě jednou s řadou „posledních edicí“ pro rok 2025. A teď? Ano, opět. Durango Hellcat tu bude i v roce 2026. Tentokrát bez řečí o konci.
Peníze na prvním místě
Dodge podle Car and Driver tentokrát vůbec nezmiňuje „finální“ edici. Možná si značka uvědomila, že prodávat osmiválcová SUV s monstrózním výkonem se jednoduše vyplácí. Detaily o verzi SRT Hellcat s kompresorovým 6,2litrovým V8 budou zveřejněny ve třetím čtvrtletí letošního roku, ale už teď víme, že tohle bude opět sedmimístný tahoun s výkonem, který udělá z většiny sportovních aut jen stíny v zrcátku.
A co zbytek modelové řady?
Spolu s Hellcatem Dodge oznámil také kompletní sestavu Duranga pro rok 2026. Základní GT zůstává beze změny – jak technicky, tak cenově. I nadále nabídne vidlicový šestiválec a základní cenu od 40 490 dolarů, cca 880 000 korun. Durango R/T s atmosférickým V8 motorem přichází s drobnými úpravami. Přidává dvě nové varianty kol a také navrací paket Tow ’N Go jako samostatnou příplatkovou výbavu.
Novinkou je i balíček Blacktop Redline za 3495 dolarů (76 000 korun), který zahrnuje 20palcová kola v odstínu Black Noise, černé označení modelu a speciální SRT spoilery vpředu i vzadu. Cena verze R/T zůstává na 51 990 dolarech (1,13 milionu korun), tedy na úrovni loňského modelu. Objednávky na verze GT a R/T budou zahájeny v červnu, první vozy dorazí k dealerům ve třetím čtvrtletí.
Verdikt
Dodge tak opět potvrzuje, že když jde o ikonický osmiválec a jeho loajalní zákazníky, „konec výroby“ je relativní pojem. Hellcat žije dál – alespoň zatím.