Americká značka Cadillac se zvolna vrací na evropský trh. Po elektromobilu Lyriq, který je k dostání na vybraných evropských trzích (například v Německu od 80 500 eur) by se v závěru letošního roku měl začít právě představený vůz Optiq.
Je menší než zmíněný Lyriq, ovšem využívá stejnou podvozkovou platformu. V USA se nabízí se dvěma elektromotory, které roztáčejí kola na obou nápravách a mají dohromady výkon 300 koňských sil.
Energie k nim bude proudit z baterie s kapacitou 85 kWh. Podle zatím předběžných údajů by měl být dojezd na jedno nabití kolem hranice pěti stovek kilometrů.
Cadillac chce, aby auto se stalo konkurentem pro modely německých prémiových značek. Tedy i cenovka by zhruba měla odpovídat částce, za jakou se nabízejí například modely Audi Q4 e-tron nebo BMW iX3.
Cadillac, stejně jako další značky amerického koncernu General Motors se z Evropy stáhl zhruba před sedmi lety poté, co prodal značky Opel a Vauxhall koncernu Stellantis. Již v roce 2021 ale ve Švýcarsku začal budovat nové evropské ústředí, z něhož plánuje opětovnou expanzi. Ta už ovšem bude vedena výhradně elektrickými vozy.