Elegantní limuzína, která hravě strčí do kapsy většinu nám známé konkurence. Málokterý elektromobil se může pochlubit tak propracovaným designem. Vzhled ovšem není to jediné, co výrobci vyladili. Pokud se podíváme na technologické vlastnosti a bezpečnost, zjistíme, že ID.7 nemá na našem trhu obdoby. Za kvalitu se ovšem platí. Volkswagen není levná značka a ID.7 je toho důkazem.
Jak jsme si již řekli, vzhled a design nejsou jedinou novinkou, která stojí za povšimnutí. VW se zaměřil také na jízdní a technologické vlastnosti. Pod kapotou najdeme elektromotor, který umí vyvinout neskutečný výkon. Dojezd posouvá světové standardy na docela jinou úroveň. Stejně se tak se zkrátila i doba nabíjení z rychlonabíjecích stanic. Automobil sice musí vybadat dobře, důležitější ale je, jak se v něm cítíme. Kabina proto nabízí kromě pohodlí také nespočet funkcí, které nám usnadní každodenní život.
Cena se pochopitelně nedostane pod milion korun, spíše naopak. Základní verzi se VW rozhodl nabízet za 1,57 milionu korun. V nabídce budou samozřejmě i jiné, lepší výbavy, za které si ale budeme muset tučně připlatit. Jediný elektromobil, který se těsně drží pod milionovou hodnotou, je model ID.3 ve zbrusu novém provedení. ID.7 se staví na čelní pozici v žebříčku ceny ve vlastních řadách. Pojďme se tedy blíže podívat, co na nás za tolik peněz čeká.
Design
Velkolepá limuzína, která svým obrysem jasně respektuje všechna pravidla aerodynamiky. Přední část nás zaujme elegantní maskou, která je ovšem obohacena o sportovně laděné LED světlomety. V závodním duchu se nese i ostrý nárazník. Kola dosahují velikosti od 19 do 20 palců. Zapuštěné kliky dveří elektromobilům sluší a ID.7 není výjimkou. Zadní strana si jako svůj podpis zvolila jeden masivní rudý světlomet. Ocenit musíme převážně linii karoserie. Tady se designéři nešlápli vedle.
Interiér si pro nás přichystal například sedadla ergoActive Premium. Ty nabízí jak masážní programy, tak dynamickou klimatizaci. Panoramatická střecha SmartGlas zpíjemní jakékoli cestování. Palubní deska je vybavena obrazovkou infotainmentu o úhlopříčce 15 palců. Zapracovalo se i na Head-up displeji. Zavazadlový prostor nabízí obsah až 532 l. Po sklopení sedadel naroste až na 1586 l.
Motorizace
Elektromotor vyvine výkon až 286 koní. Pohon na zadní kola a maximální rychlost 180 km/h zajistí hodně zábavy. Kombinovaný dojezd dosahuje až 618 km. VW ale deklaruje, že v ideálních podmínkách umí ID.7 urazit až 700 km.
Verdikt
VW se skutečně předvedl. ID.7 se stal novou vlajkovou lodí nejen elektromobility pod značkou VW.