Více
    0.1 C
    Czech
    Sobota, 4 prosince, 2021

    Audi si na rok 2022 připravilo lahůdku. Na silnice zamíří nový model A3

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Čtyři kruhy, většinou černá, nebezpečná barva, originální design, síla. Takhle a ještě mnohými jinými způsoby jde popsat Audi A3, které Němci představili světu a na které se můžeme v nadcházejícím roce těšit. Na první pohled zaujme tvarem, který spíše připomíná český Superb. Interiér je ovšem zcela v režii značky Audi a jejích zvyklostí.

    Mezi lidi se dostanou 4 verze A3 od Sedanu 35 a 40, po Sportback 35 a 40. Zaměříme se zde dneska na Sedan. Mezi novinky patří již zmiňovaný exteriér. A3 se už nevyznačuje nízkou střechou a naproti tomu širokým „čumákem“, ale předvede se na svůj poměr v netypické výšce. Pro někoho příjemná změna, leckdo bude nadávat na opuštění od klasiky. Inženýři také kompletně překopali technologie a display. Přestože se jedná o nejmenší sedan od Audi, je vidět, že si dal někdo práci s místy pro pasažéry.

    Motor a jak na něm ušetříme

    Pod kapotou najdeme dvou-litr turbocharged, který nám vygeneruje sílu 201 koní (150kW) s krouticím momentem 319Nm. To je solidní arsenál na cokoli. Cesta do práce, odvoz dětí do školky, auto pro kurýra s Jasonem Stathamem. A kde přichází ten šetřící zázrak? Tento čtyř-cylindr je podporován 48v mild hybrid technologií. Pro ty, kteří se nechytají, jde o proces, kdy tento elektromotor při zpomalování a brzdění chytá kynetickou energii, a následně tak dobíjí baterii.

    Na rozdíl plně hybridních modelů nebo od plug-in hybridů, jako je třeba nová Škoda Superb iV, baterie mild hybridů mají o poznání menší kapacitu.

    7 stupňů v automatu je zárukou pohodlí. Co se týče rychlosti, zatím nám nejsou přesná čísla známa. Předpokládáme však, že když to poslední model A3 udělal z 0 na 100 za 5,4s, nový bude rozhodně rychlejší.

    Bezpečnost na druhou

    Pro celou posádku je dispozici 10 airbagů, standardní asistent řidiče, záchranné brzdy. Kontrolor a také upozornění toho, jestli se držíme ve svém pruhu tak jak máme. Samozřejmě nesmíme zapomenout na ukazatele slepého bodu, který už vytrestal nejednoho řidiče. Samozřejmě je zde plno dalších technologií, které skoro vypadají, jako pro vozidlo bez řidiče, ale tučně si za ně připlatíme.

    Cena a design

    Cena není malá. Pohybujeme se od 750 000 do 900 000. Jsou to však ceny základních verzí, kde si budeme muset dokoupit plno dalších věcí. Stojí to za to? Audi se opět povedl majstrštyk v podobě interiéru. Ten je takový, jaký bychom čekali a přece lepší, čistší, zábavnější. Nic není přehnané, jen tlačítka, která potřebujeme, sportovní volant, a černo-stříbrná barva. Když si k tomu přičteme specifikace motoru, vyjde nám jednoznačné: „kupuji“.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Honda Civic 2022

    Sice slabší, ale stále zábavná. Honda Civic Si 2022 je skvělý sedan

    Nejnovější Honda Civic Si kombinuje relativně slušný výkon převážně se skvělými jízdními vlastnostmi, ale hlavně s designem, který nás doslova ohromí. Jestli exteriér působí závodně, počkejme si na kabinu. Ta působí jako ze hry Need for Speed. Dlouhý generační strom přinesl své ovoce a díky tomu máme skvělé auto s ověřenou spolehlivostí.
    Škoda Karoq 2022

    Na tohle jsme všichni čekali. Nová Škoda Karoq 2022 je konečně tady

    Jako malí jsme čekali, až se strhne pomyslná plenta, která pod sebou ukrývala skvost dosud nevídaný. Škoda světu představila svoje oblíbené SUV po faceliftu a je rozhodně na co koukat. Jestli Karoq zažil slávu a nadšení v roce 2017, kdy byl poprvé představen jako varianta pro ty, kteří nechtějí jezdit medvědem, teď to bude hotové šílenství.
    Škoda Enyaq

    Král mezi elektromobily. Škoda Enyaq iV prošla recenzí Top Gearu na výbornou

    Škoda Enyaq iV patří mezi špičky elektromobilů. Je takřka nemyslitelné, abychom v podobné cenové kategorii našli konkurenta. Škodě se povedlo skloubit design, sílu a dojezd. Najdeme zde i mouchy, ale jde o první SUV s elektromotorem, které vyjelo z vrat téhle automobilky, takže proč bychom nebyli shovívaví. Co si o Škodovce myslí v Top Gearu?
    VW Golf R

    VW Golf R vyzval k zápasu řadu závodních matadorů. Rozhodně nezklamal

    Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
    Suzuki S-Cross

    Japonské vozy patří ke špičkám. To platí i o Suzuki S-Cross

    Japonská auta jsou výplodem vlastností Japonců samotných. Ti přistupují ke všemu s respektem, rozvahou a trpělivostí. Jsou známí svou spolehlivostí a schopností dotahovat věci do konce. Nemají rádi přeplácanost a tak i například Suzuki S-Cross působí jednoduše, uhlazeně a až chirurgicky přesně sestavené. Tohle menší SUV je opravdu pro všechny.
    Dacia Duster dostala nový kabát

    Dacia Duster je ostřílený matador, který má stále co nabídnout

    Už je to nějaký ten pátek, kdy společnost Dacia představila jednu ze svých dnes nejprodávanějších verzí. Pod křídly Renaultu, kam Dacia patří, vzniklo SUV, které si vysloužilo nevídanou oblibu, přestože jsou na trhu lepší značky typu VW nebo Škoda. Duster láká hlavně svou cenou a vcelku slušným designem i výkonem. Pojďme se na něj podívat zblízka.
    Reklama
    Reklama
    Reklama