Do letošního roku vjíždí legendární společnost Harley s jedním z nejdražších kousků vůbec. Tenhle „cesťák“ je opravdový zabiják. Road Glide přímo vybízí pro daleké jízdy. Tahle motorka je naplněná luxusem a technologiemi až po okraj. Neskutečná hmotnost americké tvrdé práce se na silnici nezalekne ničeho. Limitovaná edice je navíc komfortnější něž jiné stroje.
Pro koho se CVO Road Glide Limited hodí? V prvé řadě pro ty, kteří mají nějaký ten peníz nazbyt. Tahle limitovaná edice skutečně není levná. Dále je pak motorka určená pro jezdce, kteří si na dlouhých cestách rádi užijí maximální pohodlí. Je rozdíl si sbalit batoh a vyrazit na jednoduchém biku, nebo si s sebou vzít autobus na dvou kolech. Přesně tahle CVO působí. Na tomto stroji najdeme vše, od vyhřívaných rukojetí až po ty nejvýkonnější reproduktory.
Ojedinělý styl
S Harleyem obecně budíme na silnici respekt. Se CVO se tahle míra stonásobně zvyšuje. Disponuje dvěma sedly. Jedno nízké pro řidiče, druhé vyvýšené pro spolujezdce. Obě zajišťují maximální pohodlí pro dlouhé cesty. Jinak dává motorka na odiv převážně dvě své části. Přední, kde je kapotáž natvrdo upevněná k rámu a zadní, kam do masivních brašen naskládáme celý náš majetek. Celkový vzhled je tak majestátní. Zkrátka těžká váha.
2,57 m dlouhý a 1,3 m vysoký stroj. Sedlo řidiče se od země vzdálilo 0,76 m. Rozvor se pak rozprostřel pod délce 1,625 m. Harley stojí na 18-19palcových kolech obutých do Dunlop pneu Harley-Davidson Series. Provozní hmotnost CVO se vyšplhala na 437 kg, a to už je nějaká váha. V kombinaci s vysokým výkonem si musíme dávat pozor na brzdnou dráhu. Tenhle kolos dá řidičům při manévrování pěkně zabrat.
Technologie jsou kapitolou pro zcela jiný příběh. Infotainment je přehledný a operujeme s ním na 16,5palcové obrazovce. Při jízdě jsou proti nám zabudované 4 reproduktory Rockford Fosgate Stage 1. Ve výbavě najdeme samozřejmě Hands-free, Bluetooth nebo třeba USB port. Jízda se díky těmto věcem stává naprosto jednoduchou a maximálně komfortní.
Síla značky Harley
Kolo je poháněné motorem Twin-Cooled Milwaukee-Eight 117 o objemu 1923 cc. Ten dokáže vyprodukovat sílu 105 koní při 5500 otáčkách a krouticí moment 166 Nm, což je naprosto brutální hodnota. Celý výkon není ovšem určený pro extrémně rychlou jízdu, ale pro plynulý tah této ultra těžké motorky. Spotřeba se vyšplhala na 5,7 l na 100 km. Objem nádrže je 22,7 l.
A konečně k ceně. Limitovaná edice CVO Road Glide nás vyjde na cca 1 000 000 korun. To už je na motorku skutečně veliké množství peněz. Pro většinu lidí bude luxus, který za tuhle cenu stroj nabízí, vcelku zbytečný.