První model se moc neprodával, protože na to trh nebyl připraven. Až nyní nastala doba, kdy rodiny spíše sahají po SUV nebo crossoverech. Druhá generace nebyla tak špatná a prodalo se jí v Evropě o poznání více kousků. Konečně je tu třetí, která má ve vínku samodobíjecí schopnost. Ekologicky uvědomělé auto je konečně to pravé, po čem zájemci touží.
Honda vsadila na ojedinělost a samozřejmě ani design neponechala náhodě. Pod vskutku krásným exteriérem tohoto SUV, které bylo inspirováno vzhledem coupé, se skrývá velmi důmyslný hybridní gigant, který zatne tipec lidem, kteří jsou proti této technologii zaujatí. Konečně, radost by jistě udělal i milovníkům planety. S emisemi 122 g/km startuje cestu této automobilky k ještě více nízkouhlíkovému životu společnosti.
Honda opravdu vyždímala ze svého repertoáru nápadů doslova maximum. Přišla s tím nejlepším a to, že se bude auto samo nabíjet během jízdy, tudíž nepotřebujeme dobíjecí stanici, je jedena z největších vymožeností. Je jasné, že s čistě elektrickým autem by se jednalo o perpetum mobile, ale s hybridem je to jiná písnička. Další důkaz toho, že Honda ví, co dělá. Navíc se chlubí číslem 740km. To je dojezd na jednu nádrž. Díky pohonu e:HEV tak zvyšuje hospodárnost a nám by mohlo zůstat více peněz tam, kde má.
Jak tenhle hybrid vlastně funguje?
Elektrický motor nám dopřává vcelku působivé zrychlení a využívá k tomu energii z akumulátorů. Klasický, benzínový, spalovací motor zajišťuje udržování vyšších rychlostí na dálnicích a zároveň nám dobijí akumulátor. Rekuperační brzdění využívá energii z elektromotoru k nabíjení akumulátoru. Dohromady se jedná o vcelku působivou technologii, která nás ušetří mnoha starostí.
Vzhled? Honda!
Proti vzhledu by se dalo oponovat. Předek se povedl velmi, ale celkový dojem nabourávají zadní dveře bez kliky. Ta je zabudovaná v okénku, ale na to jsme u tohoto modelu zvyklí. I tak je ale šok nevědět, jak se dostat dovnitř. Zepředu jde o parádní zpracování masky chladiče, která působí velmi minimalisticky a zároveň budí respekt. Celé auto se svažuje dozadu a při pohledu na zadní část samotnou bychom se báli, že se díváme na hatchback. Jinak jde ale dohromady o nádherný kousek, který se pomstil za oba své předchůdce.
Interiér je kapitolou pro sebe samotnou. Lidem, kteří uznávají vzhled koncernu, se příliš nezavděčí. Každopádně jde ale o kvalitní práci a vcelku decentní zpracování. Masivní volant, velká dotyková obrazovka, pohodlné sedačky a pár tvrdých tlačítek, které dodávají jistotu a nezklamou ani ve chvílích, kdy technologie ano.
A jak jsme na tom s cenou? Podle výbavy se dostaneme z 699 900 Kč až k číslu 839 900 Kč. To je stále ucházející cena za muziku, kterou nám tohle auto zahraje.