Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
Moderátoři magazínu Motor1 se rozhodli, že už se dlouho nezávodilo na čtvrt míle, a že už dlouho proti sobě nestála auta, která se cenově pohybují kolem 50 000 liber (1,5 milionu korun) v průměru. Postavili vedle sebe 5 světových značek, mezi kterými se objevil právě VW Golf R. Závodila s ním auta: Audi RS3, Mercedes AMG A45s, BMW M2 a Porsche Cayman GTS. Podle čísel bychom mohli poznat, s jakými přednostmi jednotlivá vozidla do závodu šla.
VW Golf R
Tenhle drobeček váží 1,550kg. Pod kapotou má dvoulitrový čtyřcylindr, který vyprodukuje sílu 320 koní a na startu nechá průchod krouticímu momentu 420Nm. Náhon na všechna kola jsou samozřejmostí a cenově nás vyjde na 1,2 milionu korun.
Audi RS3
Tohle Audi je žihadlo v pravém slova smyslu a žhavým favoritem na výhru. Váží 1,570kg a pod kapotou schovává 400 koňských sil. Krouticí moment 500Nm. Náhod na všechna kola a v přepočtu na koruny za něj zaplatíme 1,5 milionu.
Mercedes AMG A45s
Dlouhý název, krátké auto. Živé, hravé a hlavně rychlé. Koní má 420 a krouticí moment 500Nm. Dvoulitrový motor se 4 cylindry a náhon na všechna 4 kola. Váží 1,625kg a je o trochu dražší než Audi. Konkrétně z peněženky vytasíme 1,76 milionu korun.
BMW M2
Němci vědí, jak dělat silná nebojácná auta a tak ani M2 není výjimkou. 410 koní pod kapotou ve třílitrovém motoru se 6 cylindry. Krouticí moment 550Nm a náhon na zadní nápravu. Kil má 1,575 a „koštuje“ 1,57 milionu korun.
Porsche Cayman GTS
Tenhle nízký závodník schovává pod svým kabátkem čtyřlitrový motor se 6 cylindry, který vyprodukuje 400 koní. Krouticí moment 420Nm, náhon na zadní, ale hlavně, váží pouze 1,480kg. Veliká výhoda do závodu. Cenově se Porsche vyšplhalo na 2,03 milionu korun.
3, 2, 1, START
Od začátku v závodu na ¼ míle jasně vedlo Audi společně s Golfem. Skloubily se u nich všechny proměnné a tak se není čemu divit. Po chvíli ovšem začaly favority dohánět vozy: BMW a Mercedes. Pro vítězství si dojelo Audi, hned poté dorazil Mercedes a pak následovalo trio v pořadí BMW, VW a nakonec Porsche.
Druhý pokus dopadl následovně. Audi, Mercedes, BMW, Porsche a nakonec VW. V závodu, kdy auta startovala už z určité rychlosti, a testovalo se zrychlení samotné, testu začalo jasně dominovat BMW a hned poté Porsche. Do cíle si pro vítězství dojelo Porsche, pak následovalo BMW, a poté Audi, Mercedes a nakonec VW.
Závěrem
Přestože Golfu nikdo nedával moc nadějí, ukázal, že rozhodně nezaostává za silnými a tvrdými značkami. Tolik muziky, kolik dostaneme v podobě tohohle malého, nízkého mazlíčka, je zkrátka neuvěřitelné. Až žije Golf.