Toyota představila druhou generaci svého nejúspěšnějšího plug-in hybridu. Nový RAV4 Plug-in Hybrid 2026 navazuje na úspěch původního modelu z roku 2021. Přináší ale víc výkonu, delší elektrický dojezd a atraktivnější verze, včetně sportovní GR Sport.
Výkon v hlavní roli
Zásadní inovací je přepracovaný pohonný systém. Toyota posílila výkon na 324 koní a zvýšila kapacitu akumulátoru, což přináší čistě elektrický dojezd až 84 kilometrů. Spotřeba se podle výrobce zlepšila na 4,6 l/100 km v kombinovaném provozu – o tři desetiny oproti předchůdci.
Při sešlápnutí plynu dává RAV4 PHEV okamžitě najevo, že nejde o obyčejný hybrid. Díky třem elektromotorům se rozjíždí s razancí, kterou standardní verze nenabízí. Minulý model zvládl zrychlení na 100 km/h za 5,4 sekundy, a novinka by měla být ještě rychlejší. Výhodou je i nižší hlučnost. Elektromotory odlehčují 2,5litrovému benzínovému čtyřválci, takže akcelerace působí kultivovaněji.
GR Sport a Woodland
Největší pozornost poutá RAV4 GR Sport, sportovně laděná varianta s výrazným zadním křídlem, širším postojem a agresivnějšími nárazníky. Podvozek je snížený a zpevněný, řízení přesnější a díky širším pneumatikám má vůz lepší přilnavost v zatáčkách.
Toyota's New 324-HP RAV4 PHEV Is the Desirable Choice—Especially If You Want an SUV with a Wing https://t.co/wxBSul1aDz
— Car and Driver (@CARandDRIVER) October 27, 2025
Na opačné straně spektra stojí RAV4 Woodland, verze pro milovníky přírody a víkendových výprav. Nabízí off-road pneumatiky, střešní nosič, tažné zařízení a oranžové detaily v interiéru. Její měkčí odpružení zvyšuje komfort, aniž by utrpěl výkon. Obě verze, Woodland i XSE, podporují rychlé DC nabíjení přes konektor J1772/CCS. Baterii o kapacitě 22,7 kWh lze dobít z 10 na 80 procent zhruba za 35 minut.
Interiér a technologie
Kabina zůstává funkční, ale materiály jsou stále slabším místem. Tvrdé plasty na palubní desce či dveřích kontrastují s moderní technikou. Nechybí nový infotainment s 10,5palcovým nebo 12,9palcovým dotykovým displejem, prostorná zadní sedadla a praktický kufr. Plug-in sice ztrácí pár litrů objemu oproti hybridu, ale rozdíl je zanedbatelný.
Verdikt
Toyota zatím cenu neoznámila, ale očekává se základ kolem 1,1 milionu Kč a přes 1,3 milionu za výbavy Woodland či GR Sport. To už je hodně za RAV4, ale díky vyššímu výkonu, delšímu dojezdu a výrazně lepšímu jízdnímu projevu má nový plug-in hybrid našlápnuto k tomu, aby zůstal jednou z nejatraktivnějších voleb ve své třídě.


