Málokdo neslyšel o automobilce Polestar, která spadá pod ikonické Volvo. Její nejnovější počin na sebe strhává veškerou pozornost. Jedná se o SUV s názvem Polestar 3. Extrémně povedený vůz, který už hýčká několik majitelů napříč Evropou. V roce 2024 by se měla spustit i výroba v USA. Kromě ceny se na této žhavé novince najde stěží jakýkoli nedostatek. Polestar se překonal.
Ano, pokud se bavíme o jakémkoli modelu značky Polestar, musíme zkrátka pochopit, že zadarmo nebude. Stroj Polestar 3 navíc jako nejnovější této zásadně odpovídá nejvíce. Pokud se rozhodneme do tohoto luxusního elektromobilu investovat, musíme si připravit alespoň 2,2 milionu korun. Zdá se to jako obří množství peněz ve srovnání s konkurencí. Přeci jen, Škoda nás uchvátí svým modelem Enyaq za 1,2 milionu korun.
Proč tedy jít do podstatně dražšího vozu? To je jednoduché. Polestar 3 nabídne kromě špičkové kvality interiéru také masivní výkon a neočekávaně dlouhý dojezd. Za tyto aspekty už se vyplatí pustit nějakou tu korunu navíc. Polestar dal do modelu 3 vše, co se jako firma od roku 1996 naučil. Pojďme se na Polestar 3 podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhledem se Polestar 3 řadí mezi absolutní špičku. Výrobci si dali záležet na tom, aby tohle SUV na první pohled hlásalo, že je elektrické. Zvolili proto jasný, čistý design bez zbytečných prvků navíc. Přední část využívá nevelikou imitaci masky chladiče, nad kterou se vyjímá značka automobilky Polestar. Z boku nás zaujmou převážně dvě věci. Zapuštěné kliky, které u elektromobilů působí dost luxusním dojmem. Tou druhou jsou linie. Ty se sbíhají v zadní horní části. SUV tak působí dojmem dlouhého a elegantního auta.
Interiér nás okouzlí hlavně volbou materiálů, nad kterou zajásají převážně ekologové. Odpůrci budou muset přiznat alespoň to, že se v sedadlech pohodlně sedí a jejich povrch je až návykový na dotek.
Výkon a dojezd
Prvky, které odlišují Polestar 3 od konkurence. 600 km dojezdu zkombinujeme s 30 min času u dobíjecí stanice. Královský výsledek. Motory navíc zajišťují výkon až 517 koní. Z 0 na 100 se dostaneme za 4,6 s.
Verdikt
Přestože se nejedná o nejlevnější auto na trhu, musíme uznat, že pokud se tímto směrem bude elektro mobilita ubírat, máme se na co těšit.