Neskutečně vydařený a hbitý stroj, který lze pořídit za poměrně slušnou cenu. Tahle závodní mašina nám dokáže pěkně prohnat ego. Yamaha se svým modelem R7 navazuje na docela dlouhou tradici, která výrobcům dovolila do nové verze „nacpat“ pouze to nejlepší. Výkonný motor nám zajišťuje krásnou akceleraci, ergonomie pak skvělou rovnováhu na trati.
Model R se těší veliké oblibě po celém světě už přes 20 let. Výrobcům dala tato porce roků skvělý základ pro reflexi doposud vyráběných kusů, pro poučení se z chyb a nastavení si nových cílů. Výsledek stojí před námi a je na co se dívat. Yamaha R7 pro současný rok reprezentuje skutečně to nejlepší, co můžeme přát od závodní motorky s kubaturou kokem 700 cc. Komponenty sovu kvalitou potvrzují, že od stroje R7 můžeme čekat veliké věci. Na trati i na silnici dodá Yamaha R7 čistokrevný adrenalin.
Design
Závodní až do morku kostí. Ergonomie nového modelu je neskutečně přátelská k ovladatelnosti a stabilitě. Výrobci si dali záležet, aby ze středně silné motorky dokázali udělat skutečnou střelu, která nás na trati nepřestane bavit. Z toho důvodu museli velmi pečlivě vybírat tvar komponentů, jejich materiál a v neposlední řadě i barvu. Yamaha R7 na trh přichází ve dvou barevných variantách. Ikonická modrá, která dodává motorce lehký nádech temné noci. Pro konzervativce je tu i černá.
Tvarem R7 reflektuje styl ostatních mašin jako je například R1M. Ostrá maska, ze které se tyčí drobné plexisklo. Karbon sahá až do poloviny velikosti motoru, který se ve zbytku ukazuje v celé své kráse. Obdivovat můžeme i rám, který krásně koresponduje s tuhostí podvozku, navíc je odlehčen. I díky němu se povedlo snížit hmotnost na 188 kg. Ideální váha pro svižnou jízdu, která nás zároveň podpoří.
Specifikace
Výška sedla se posunula na hodnotu 835 mm. Celková délka se ustanovila na více než dvou metrech. R7 se pohybuje na 17palcových litých kolech, která ladí barevně se zbytkem kapotáže. Přední i zadní zdvih odpružení je 130 mm. Hydraulické brzdy disponují předními kotouči 298 mm, zadními 245 mm.
Motor
Kapalinou chlazený 2válec o objemu 689 cc nabízí jezdci k dispozici přes 73 koní a 67 Nm krouticího momentu. Ideální dravec na trať.
Verdikt
235 000 korun je startovací částka, za kterou si můžeme model Yamaha R7 pořídit. Věřme, že tahle investice se vyplatí do posledního halíře.