Označení modelu na zádi elektromobilu Škoda Enyaq se v souvislosti se začátkem výroby tohoto vozu ve verzi 2024 mění. Jednak se u varianty s největší kapacitou baterie zvýšilo původní číslo 80 na 85 (což souvisí se zvýšením výkonu a točivého momentu u elektromotoru na zadní nápravě) a jednak zmizelo z pátých dveří označení IV.
S tímto kódem, v němž se písmeno I mělo vykládat jako inteligentní, inovativní či inspirativní a V (vehicle) prostě vozidlo, přišla Škoda před čtyřmi lety. Tehdy ho instalovala jak na elektrickou verzi městského minivozu Citigo, tak na plug-in hybridní Superby.
Zatímco u Enyaqu tedy toto označení končí, na nedávno představené čtvrté verze Superbu s novou generací plug-in hybridního pohonu zůstává.
Enyaq bude nyní mít výrazně vylepšené výkonové parametry. Některé varianty posílily o vysoké desítky koní. Třeba „zadokolka“ (dříve Enyaq 80, nyní 85) dokonce o 85. Ve variantě RS může nyní řidič využívat potenciál až 340 koňských sil a velmi podstatně se navýšil také točivý moment. V důsledku těchto změn je u „eresa“ možné zrychlit z nuly na stovku o celou sekundu rychleji. Trvá to jen 5,5 sekundy.
Novou verzí Enyaqu je v souvislosti s modelovým rokem 2024 luxusní Laurin&Klement. Rozeznat od těch ostatních se dá i díky přidaným elementům na předním a zadním nárazníku a samozřejmě příslušným logům. Uvnitř jsou pak vyhřívané a ventilované sedačky s vyšitým podpisem zakladatelů automobilky z Mladé Boleslavi.