Takřka neviditelné hlavní světlomety na přídi, robustní nárazníky na obou koncích a pro SUV typické černé plasty na spodní části karosérie. Takový vzhled navrhli designéři automobilky Škoda pro svůj nový malý městský elektromobil. Mladoboleslavská značka jeho vzhled ve formě koncepčního vozu odhalila během výroční tiskové konference. Souběžně odtajnila také jeho jméno. Zní Epiq.
Do prodeje se tento model, který bude v té době již třetím nabízeným elektromobilem s logem Škody, dostane přibližně za dva roky. Ještě předtím se v autosalonech značky objeví Elroq, jehož premiéra se plánuje na letošní podzim.
Délka vozu Epiq má podle oficiální tiskové zprávy Škody Auto činit 4,1 metru, což je zhruba tolik, kolik měří aktuální generace Fabie.
Ovšem tento městský hatchback Epiq výrazně překoná velikostí svého zavazadlového prostoru. Jeho objem má totiž dosáhnout až na 490 litrů, což je více než třeba v případě o třicet centimetrů delšího vozu Scala.
Škoda Epiq se bude vyrábět ve Španělsku, společně s vozy Cupra Raval a Volkswagen ID.2 All. Stejně jako ony bude mít také Škoda Epiq na jedno nabití dojezd přesahující čtyři sta kilometrů. To je ovšem údaj týkající se varianty s větší baterií. Podle zdrojů Autonaelektřinu by měly být k dispozici dvě verze sady akumulátorů.
Cena základní verze by měla být přibližně 25 000 eur, v přepočtu podle současného kurzu koruny vůči euru tedy zhruba 625 000 Kč.
Zatím Škoda představila pouze designovou studii tohoto vozu, je ale pravděpodobné, že sériové provedení se bude lišit jen v malých detailech.
„Připravovaná Škoda Epiq nabídne za velmi atraktivní cenu výjimečnou hodnotu a prostorný interiér v kompaktní karoserii. Nasloucháme našim zákazníkům a proto rozšiřujeme portfolio čistě elektrických vozů do segmentu malých automobilů,“ uvedl při představení konceptu Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Auto se také stane prvním z připravovaných vozů s plnohodnotným využitím nového designové směru značky Škoda.
„Nový designový jazyk Modern Solid harmonicky kombinuje chytré funkce a praktičnost s atraktivním vzhledem a naším přístupem k udržitelnosti,“ říkí šéfdesignér Škody Oliver Stefani.
V praxi se to projevuje výrazně tvarovanou kapotou s moderním nápisem Škoda. Leskle černá maska Tech-Deck Face pak představuje nové pojetí přídě vozů Škoda a zároveň ukrývá elektrická zařízení, jako radar a přední kameru.
„Po stranách masky se nachází LED moduly ve tvaru písmene T s dvojí funkcí denního svícení a směrových světel. Hlavní světlomety jsou umístěny v nižší poloze. Jejich světelné moduly disponují technologií LED Matrix a designem, který se inspiroval kubismem. Součástí robustního předního nárazníku je rovněž spojler lakovaný v odstínu Unique Dark Chrome. Boční pohled na vůz charakterizuje výrazná, vysoko umístěná linka, která zdůrazňuje mohutné boky vozu a vizuálně odděluje prosklené horní partie od zbytku karoserie. Pod její úrovní se nachází podběhy kol zvýrazněné lemováním a aerodynamicky optimalizovaná kola,“ popisuje Škoda vzhled v tiskové zprávě.
Zádi dominuje robustní nárazník. Interiér je pak pojatý v minimalistickém duchu. Na rozdíl od některých konkurentů ale za volantem nechybí přístrojový štít a volant si ponechal typický kruhový obvod.
Škoda také zdůvodnila použití jména Epiq. „Počáteční písmeno „E“ značí elektrický model Škoda, zatímco písmeno „Q“ na konci řadí vůz do rodiny SUV. Slovo „Epiq“ je odvozené ze starořeckého slova „epos“, jehož významem je „slovo“ nebo „verš“, ale také „příběh“ nebo „báseň“. Toto jméno vyvolává pozitivní asociace, jako skvělý, výjimečný nebo pozoruhodný,“ dodávají autoři tiskové zprávy.