Snížení podpor pro nákup elektromobilů se v Německu projevuje na menším zájmu o elektrické vozy. Nejvíce se to ovšem týká vozů z kategorie plug-in hybrid, čisté bateriové elektromobily se přesto prodávaly v letošním říjnu lépe než v tom loňském. Byť se jedná pouze o čtyři procenta.
Naopak zmíněné plug-in hybridy meziročně poklesly o 49 procent. V součtu proto měla elektrická vozidla na celkovém trhu s novými osobními vozy v Německu v desátém měsíci letošního roku podíl jen 24,5 procenta. Je to o osm procent méně než vloni.
Snížení podpory jak se zdá příliš neovlivňuje zájem o elektromobily v případě kupujících modelů prémiových značek. Proto se v říjnu třemi nejúspěšnějšími značkami v Německu staly Mercedes-Benz, BMW a Audi. Čtvrtá byla poněkud překvapivě Škoda. Až za ní se umístily Volkswagen, Tesla a Hyundai.
Škoda Enyaq se dokonce stala v říjnu tím úplně nejžádanějším elektromobilem v Německu. Druhou pozici obsadil model Audi Q4 e-tron.
Enyaq už se v žebříčku nejprodávanějších elektrických vozidel za deset měsíců letoška posunul na celkovou pátou příčku, Se čtyřiceti tisíci kusy vede Tesla Model Y. Přibližně deset tisíc kusů na ni ztrácí Volkswagen ID.4. Již pod úrovní dvaceti tisíci kusy jsou postupně Volkswagen ID.3, Fiat 500e a Škoda Enyaq. Třeba Tesla Model 3 je v Německu nyní až osmá.