Nová příchuť coly je mimo tento svět. Alespoň taková je myšlenka Coca-Cola Starlight, nové limitované edice klasické limonády, kterou zná celá planeta.
Před několika lety se rozhodla společnost Coca-Cola ukončit produkci poloviny svého portfolia a zbavila se zastaralých, ale oblíbených nápojů jako například Tab a Odwalla. Poté se limonádový gigant zaměřil na propagaci svého klíčového produktu Coca-Coly.
Nyní přichází překvapit svět s příchutí Starlight. Je to první nápoj od Coca-Cola Creations, nové inovační platformy.
Na rozdíl od „třešně“ nebo „vanilky“ není hned jasné, jak má „starlight“ chutnat. Redditoři, kteří si před několika měsíci online všimli obrázků nového produktu, se podělili o některé teorie o chuti nového nápoje. Někteří říkají, že tajemný nový produkt spatřili na webových stránkách prodejců před oficiálním uvedením na trh, které je plánováno na příští týden.
Jedním z tipů je příchuť maliny, protože „rychlé vyhledávání na Google říká, že vesmír chutná jako maliny“. (Astronomové si myslí, že střed galaxie může chutnat jako maliny a vonět jako rum, podle článku v Guardian z roku 2009.)
Záhada vyřešena. A nebo ne?
Ve čtvrtek Coca-Cola záhadu konečně objasnila. Tak nějak. Vysvětlení společnosti je… no, přesvědčte se sami: Starlight je „inspirovaný vesmírem“ má „tóny připomínající pozorování hvězd u táborového ohně a také chladivý účinek, který navozuje pocit cesty do vesmíru,“ uvedla společnost.
Navíc je Starlight červený! Nebo slovy společnosti: „Coca-Cola Starlight kombinuje skvělou chuť Coca-Coly s trochou nečekaného, včetně načervenalého odstínu.“
Podle reportéra, který ochutnal vzorek nápoje, poslední věta ho v podstatě vystihuje. Nápoj nechutnal jako cestování vesmírem nebo posezení u táborového ohně. Chutnal však jako sladší verze Coca-Coly. A rozhodně je červený.
Nová marketingová strategie
Loni Coca-Cola spustila novou platformu značky s názvem „Real Magic“. Cílem je zaujmout trochu odlišný přístup k marketingu. Ten se snaží oslovit nové spotřebitele mimo jiné tím, že se zaměří na hry a hudbu. Součástí této platformy je Coca-Cola Creations, která představí nové časově omezené „produkty a zkušenosti napříč fyzickými a digitálními světy“. Ať už to znamená cokoliv.
„Když jsme spustili ‚Real Magic‘, chtěli jsme se spojit a oslavit zážitky, které přinášejí radost dnešním mladým lidem, a které nás zavedly na nové vzrušující území,“ uvedla ve čtvrtečním prohlášení Oana Vlad, vrchní ředitelka globální strategie značky ve společnosti Coca-Cola.
Pro Coca-Colu je oslovení mladých spotřebitelů zásadní, protože zájem o nealkoholické nápoje již léta klesá. Vzrušující nové kampaně a tajemné produkty by mohly být způsobem, jak přimět potenciální nové zákazníky, aby jim opět věnovali pozornost.
Co to tedy obnáší?
V případě Starlight to znamená holografický koncert Avy Max, která vystupovala i v herní platformě Roblox. Na koncert se lze dostat přes QR kód na etiketě Starlight. Navíc ten třpytivý obal a ten načervenalý odstín.